Mindst larmende katte-race ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 06-08-02 02:40

Hej alle,

hvad er egentlig den mindst larmende katte-race, nogen der ved det ? Og
ja, vi taler om miaaaauw

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-08-02 08:57

He he den udstoppede *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : goofy

Dato : 06-08-02 11:28

Ha ha ha

Racen Ocicatte er meget stille, går ikke rundt og miaaaauw, men det tror jeg
ikke at der en mange der gør medmindre de er utilfredse med et eller andet,
men som alle ander " larmer" den når den er i løbetid, så en øreprobber
påkrævet
Steen

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ainvgk$nng$1@sunsite.dk...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 06-08-02 11:53

Hej Steen
Så kender du vist ikke siamesere
De snakker hele tiden uanset om de har noget fornuftigt på hjerte. Jeg har
en orientaler, der hedder LilleSkrig fordi hun konstant råber altså ikke
bare stille snak men rigtigt råberi. Jeg tror at hun tror at alle er døve.
Selv vore to hunde råber hun ind i ørerne. De fleste siamesere/orientalere
er meget støjende så de hører i hvert fald ikke til den "mindst larmende
race".
Hilsen Vibeke (lykkelig ejer af 9 støjcentre)

Fra : goofy

Dato : 06-08-02 16:30

Hej Lerche

Du har ret jeg kender ikke siamesere, vi har Ocicat og Norsk Skovkat og
ingen af den " snakker" uafbrudt. Om det har noget at gøre med om familien
snakker meget( som Pernille skriver ) har jeg inge anelse om.

Steen

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d4faade$0$276$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Pernille Scharff

Dato : 06-08-02 12:04

Nåeh...det kommer vist an på katten og især på omgivelserne!!

Vores to gamle huskatte blev ret hurtigt meget snakkende - fordi vi var
en meget snakkende familie...

Silk og Ce'Nedra, der ellers ikke sagde ret meget i starten, ævle-bævler
nu ganske pænt - og Polgara er såmænd også ved at komme efter det *G* så
hjemme hos os snakker "man" åbenbart bare meget! Gad vide hvordan det
ville lyde hvis vi havde valgt siamesere *gys*

/Pernille (også kendt som Andrea efter en vis TV-papegøje....hvorfor
mon?)

Fra : Freedom

Dato : 07-08-02 07:49

> [...]
andet,
> men som alle ander " larmer" den når den er i løbetid, så en øreprobber

Hej Steen, er ocikatten også rolig af sind, nogle steder står der at den er
rolig andre at den er livlig og aktiv som abyen og siam?

Iben

Fra : Grit Wessel

Dato : 06-08-02 12:18

> hvad er egentlig den mindst larmende katte-race, nogen der ved det ? Og
> ja, vi taler om miaaaauw

Tjaaa, hvis det skal være et rigtigt miaaauw, så må det være to af mine
skovkatte. De siger ikke så meget, men når de endelig åbner munden, kommer
der bare en lav knirkelyd ud. Min sidste skovkat kan derimod godt miawe, og
hun gør det hver gang, hun er utilfreds med noget (hun er en del utilfreds).

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 06-08-02 12:50

<snip>

> Min sidste skovkat kan derimod godt miawe, og
> hun gør det hver gang, hun er utilfreds med noget (hun er en del
utilfreds).

LOL Grit, det skulle vel ikke være Galadriel du taler om??

(til orientering blev jeg og mine katte udsat for Galadriels brokkeri
hver gang Grit tillod sig at gå på badeværelset.....og hun larmer
temmelig meget!)

/Pernille

(og undskyld, Grit, hvis du har fået denne meddelelse i din indbakke
også....jeg er træt af Outlook!)

Fra : Grit Wessel

Dato : 06-08-02 12:53

> [...]
>
> (til orientering blev jeg og mine katte udsat for Galadriels brokkeri
> hver gang Grit tillod sig at gå på badeværelset.....og hun larmer

HOLD DA OP! Jeg er vist ikke helt vågen (måske skulle jeg få mig noget
morgenmad?). Nej, det var faktisk Iphi, jeg snakkede om, men jo, Galadriel
kan bestemt også miauwe, hvordan kunne jeg have glemt det allerede?

Så en lille opsummering (forhåbentlig lidt mere rigtig denne gang):
Phizackerley miauwer ikke, han knirker.
Iphi miauwer højt og irriteret, når hun er utilfreds med noget (hvilket hun
hele tiden er).
Galadriel kan godt miauwe og gør det også når hun er utilfreds, men det er
hun ikke herhjemme (heldigvis). Hendes miauw har jeg kun hørt når vi kører
bil (og så har Pernille som sagt hørt det, når stakkels lille Galadriel var
alene på hotelværelset). Herhjemme knirker hun kun.

MVH Grit

Fra : Niels Peter

Dato : 06-08-02 17:22

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> hvad er egentlig den mindst larmende katte-race, nogen der ved det ? Og
> ja, vi taler om miaaaauw

Det er jo ikke så let at svare på, fordi der er store individuelle forskelle
inden for den enkelte race.
Men jeg vil alligevel holde på British Shorthair, som næsten lige så længe,
den har eksisteret som anerkendt race (og det er længe) har gået under
kælenavnet "Katteverdenens store tavse mand".

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Elwarth

Dato : 06-08-02 21:51

[snip]> Men jeg vil alligevel holde på British Shorthair, som næsten lige så
> [...]
> den har eksisteret som anerkendt race (og det er længe) har gået under
> kælenavnet "Katteverdenens store tavse mand".

Enig her!

De eksemplarer jeg har mødt har også kun "knirket"!

Morten

Fra : Ann K

Dato : 06-08-02 18:21

Hejsa.
Ja, ja - ve' godt at alle skovkattefolkene herinde falder over mig nu -
for skovkatte snakker jo ikke så meget.... Men Aske har altid noget at
fortælle! Vi er aldrig i tvivl om, hvad han laver og hvor han laver
det henne... Da vi fik Namacoola, sad han og sang for hende konstant...
Højdepunktet var vel den aften, hvor han, efter en tre en halv times
koncert, holdt ca 20 minutters pause (spisetid!) og så gik i gang igen
*suk* Ved ikke hvor længe ekstranummeret varede... jeg gik i seng!
Hans mor og ene bror er lige så store snakkehoveder
Vi er vant til at katte "skal" snakke... Saga har også altid en
kommentar til sit liv, Tjalfe kan ganske vist kun mivse, men dét gør han
så også ofte... Og så er der jo Namacoola, der helt sikkert har et
siameser-gen gemt inde bag sit aby-udseende *suk*
Faktisk er vi så vant til snakkeriet, at Ranje i lang tid blev betragtet
som "unormal" - netop fordi han så sjældent siger noget Til gengæld
er han sikker på at vi lytter, når han endelig kommer med sine dybe,
stille mjooouuw

Så dømt ud fra min Bande + hvad jeg hører fra venner og bekendte, så vil
jeg gætte på at perseren/exotic nok er nogle af de mere stille racer -
iaf, når det gælder lydstyrken på deres mjaven

Mvh Ann - der for et stykke tid siden måtte forsikre vores
forsikringsmand om at Namacoola aldeles ikke var (sinds)syg... hun
dyrkede bare katte-fræs ))