Min hundeflok
Fra : Praxis

Dato : 17-02-01 00:13

Efter at ha' læst mange af de andre indslag, fik jeg lyst til at fortælle om
min lille hundeflok, og engang i mellem fortælle om vores hverdag, og de
problemer der kan være, med forskellige blandinger og køn.
Men først vil jeg starte med at præsentere.

Rocco: Rottweiler. 8½ år. Kastrat (men det ved han ikke)
Sofus: Labrador/ doberman/ rottweiler/ dalmatiner blanding. 3½ år. Intakt.
Bowie: Cocker spaniel/ dk-sv gårdhund blanding. 8 måneder. Intakt
Fie: Welch corgi/ golden retriever blanding. 1½ år. Intakt tæve.

Fie er nyeste medlem af flokken. Har kun boet her i 2 dage. Og er stadig ved
at finde sig til rette.

Rocco er Alfa hunden. En lidt doven hund, der holder på sin ret, og MEGET
madglad. Men acceptere til fulde min dominans. Skal holdes i lidt korte
tøjler, da han ellers gerne mobber især Sofus under leg.
Sofus er flokkens diplomat, men kan blive arrig, hvis Rocco mobber for
meget. Ellers er han utrolig venlig, både i omgang med mennesker, men oxo
med andre hunde, uanset køn, og især hvalpe er han god til.
Bowie er flokkens krudtugle. Og yderst selstændig. Propfuld af energi, og
svær at gi' lidt sul på kroppen. Han løber det meste af, og har sjældent tid
til at spise. Han prøver oxo jævnligt de 2 store hunde af, men acceptere da
indtil videre sin plads.
Fie er endnu så ny, at hun ikke har sat sit præg endnu, men hun virker meget
sød og lidt uselstændig. Men er så småt ved at fortælle drengene at hun er
en tæve og kender sin ret*GGG*

Og så er der mig, Praxis (Kaldenavn i chatrooms)
Jeg er singel. Bor til leje i et dejligt 70 kvm stort hus på landet. Huset
er omgivet af mark, og der er 400 meter til nærmeste vej, og i stik modsat
retning af vejen, er der en lækker kløft, med en lille å, som hundene elsker
at boltre sig i. Der er 500 meter til nærmeste nabo, så endnu er der ingen
af hundene der har strejfet i nærheden af mine nabo'er.
Jeg har tidligere arbejdet med hundetrænning. Men studere nu IT.

Knus praxis