Sløve fisk...
Fra : Beelze

Dato : 06-08-02 00:15

Hejsa...

Mig og en kammerat er for tiden totalt 'hooked' på at fluefiske... Derfor
hænder det at vi tager i en put'n-take sø nær Frederikshavn (sådan ca. 3
timer hver dag ... Problemet er at alle fiskene svømmer i overfladen, og
vil ikke bide på nogle fluer selv om disse lander lige foran snuden på
fisken... Er det et generelt problem i denne varme, eller kan det skyldes
noget andet? Er der evt. andre der ved om fiskene i andre søer har det på
samme måde???

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------
"Der findes kun 10 slags mennesker i verden...
....Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 00:23

"Beelze" <johnni@xenodata.dk> wrote in

> [...]
> ----------------------
> "Der findes kun 10 slags mennesker i verden...
> ...Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

ja de kan være utroligt sløve her i varmen , hvem er ikke det *GG*
men ikke for at ødelægge jeres flue feber , har i prøvet power bait eller
orm..
hvis det bare SKAL være fluer , hvad så med nogle foderpille fluer i div
farver, måske det osse er tidspunket i fisker på .
er ret sikker på i ska være meget tidligt oppe eller være der de sidste
timer inden solen går ned..

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Beelze

Dato : 06-08-02 01:28

Vi sidder faktisk oppe nu (02.25) og venter på det bliver lyst så vi kan
komme ud med stagen
Men det er ikke tidspunktet det er galt med...
OK... Der er måske en fisk eller to mere der springer, men ellers er alt
dødt... Man kan ligefrem se finnerne af fiskene i overfladen. Men man skulle
jo tro de trak længere ned mod bunden, da vandet er køligere der...

Men det SKAL være flue
Hvad er foderpillefluer??? De skal bare ligne foderpiller eller???

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------

Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 06:15

> [...]
> ----------------------
> "Der findes kun 10 slags mennesker i verden...
> ...Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

jeps de er fluer der ligner foder piller

--
MvH

Fra : Beelze

Dato : 06-08-02 14:20

Det lyder sq lidt vildt... Det kunne godt være jeg lige skulle snakke lidt
med ejeren...

Men mht. foderpillefluer... Hvordan fisker man med dem... Skal de bare
trækkes ind som en alm. flue, eller skal man bare lade dem ligge i
overfladen?
Kan lige forestille mig en regnbueørred der ser en foderpille svømme forbi
den på en blik-stille sø... "Hvad er det LIIIIGE der sker for den
foderpille???!!!??"

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------

Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 15:57

> [...]
> ----------------------
> "Der findes kun 10 slags mennesker i verden...
> ...Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

der hvor vi har brugt dem med held, var der et fiske bur ude i midten af
søen husker ik lige hvilken P&T det var her på sjælland.
og et par gange om dagen fik de mad ude i buret og der var så vild
aktivitet rundt om buret osse, det var der jeg fik iden fra en anden
fisker.
vi monterede dem på en god kaste stang med et stort boble flåd med vand i,
så kunne vi næsten kaste ind i buret *GG*

--
MvH

Fra : Beelze

Dato : 06-08-02 22:31

Hehe... Cool nok... Det kunne være man skulle 'give-it-a-shot'

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-08-02 07:48

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> wrote in message
> [...]

--klip-- en masse citater ---

Ikke fordi jeg vil til at lege netbetjent, men kunne jeg ikke overtale dig
til at klippe i det du citerer, så man ikke skal scrolle 2-3 sider ned, før
man kan læse dine udmærkede kommentarer?

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : D-Fly

Dato : 07-08-02 10:46

ja jeg ved det glemmer det bare engang i mellem sorry

--
MvH

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-08-02 07:39

"Beelze" skrev
> [...]
skulle
> jo tro de trak længere ned mod bunden, da vandet er køligere der...

Det lyder som du har fundet en sø, hvor bundvending er
nær forestående?
Når ørreder tusser rundt med rygfinnen fri af vandet,
skyldes det som regel een af to ting:
De er lige smidt af ladet på en lastvogn og har
maven fyldt med luft, eller vandet er så iltfattigt
at de kvæles hvis de svømmer dybere.
Ingen af delene fremmer bidelysten....
Jeg ville finde en anden sø eller tage på kysten.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin L

Dato : 06-08-02 17:10

Hej Johnni
Har i /du prøvet med en lille tørflue det hade jeg et rimligt resultat med
siste år
når de bare svømmer runt i overfladen
Knæk og bræk
martin

Fra : Dennis Ib

Dato : 07-08-02 16:30

Hejsa

Jeg fisker ikke mere i Put amd take men for nogle år siden oplevede jeg det
samme som jer.

Mit bud på at fange fiskene på flue når de ikke rigtig vil noget er en meget
simple flue.

Fluen består af et stk. påfugleherl som jeg stripper for fibre ( kør et
viskelæder mod fibrene ), dog ikke alle og så vikles de bare rundt om krogen
hvor det så danner en krop. Krogenes størrelse var 10 og 12. Så hvis i
binder fluer selv kan der hurtigt laves nogle stykker.

Jeg fangede mange fisk mens andre slet ikke fangede noget, så jeg synes da i
skulle prøve det.

Knæk og bræk

Dennis