Hvem ville ikke gerne ha’ et VM?
Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 00:11

Hvem ville ikke gerne ha’ et VM?

Når jeg nu har beklaget mig over de torsk, man kan fange (hvor mange dages
torskesalat kan man dog lave?) - tjah når jeg læser videre i Guiness kan
jeg få kuldegysninger af rang.

Selv om jeg - som så mange andre - kunne tænke mig at blive verdensmester i
et eller andet, såh ... Tænk på, hvilke problemer, det kan gi’:

Verdens største (nulevende) fisk er en hvalhaj. Jamen ku’ det ikke være
skønt at fange sådan en ka’l? Jo, men så kommer problemerne: den største,
der er fanget, var 12,65 m lang og målte 7 m i omfang på det tykkeste sted.
Den vejede omkring 15 tons og blev fanget i 1949 ud for Pakistan.

Kan I se problemerne? Der står man med sin fiskevægt - og hvad så? 15 tons!
Og så skal vi lige ha’ den fra borde - mon 14 medlemmer er nok til at få
losset sådan en? Og hvordan i hede hule h ... får man den ind i bilen?

Kan I så forestille jer konen lave mad af den? Salat fx? Hvor lang tid? Man
skal altså ha’ en stor familien for at få den fisk udryddet på rimelig kort
tid! Det kan da dræbe fiskelysten for meget lang tid!

Næh, så kan jeg bedre li’ tanken om verdens mindste saltvands-fisk:
dværgkutlingen (den lever også i Det Indiske Ocean). Men den er da mere
overkommelig: hannernes gennemsnits-længde er 8,6 mm og hunnens 8,9 mm! Der
er vist ikke til mere end en dag.

På den anden side: for begge fisk ku’ man få problemer med at vælge krog-
størrelse.

Henry

---------

fundet på http://www.sportsfiskerklubben.dk

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 06-08-02 11:12

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sted.
> Den vejede omkring 15 tons og blev fanget i 1949 ud for Pakistan.

Og hvad blev den så fanget på? Det må have været et "uheld", for hvalhajer
lever mig bekendt af plankton

> [...]
> Og så skal vi lige ha’ den fra borde - mon 14 medlemmer er nok til at få
> losset sådan en? Og hvordan i hede hule h ... får man den ind i bilen?

For ikke at tale om fryseren...

> [...]
kort
> tid! Det kan da dræbe fiskelysten for meget lang tid!

Til gengæld er der næppe problemer med små ben der sætter sig fast i halsen