SÅDAN BLIVER DU UPOPULÆR PÅ KYSTEN!
Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 00:06

SÅDAN BLIVER DU UPOPULÆR PÅ KYSTEN!

-----

Man kan ikke undgå at møde mange "underlige" lystfiskere på kysten, når man
færdes der så meget som vi gør. Det har resulteret i disse "10 Bud", som er
den sikre vej til at blive upopulær på kysten!

-----

1. Parker altid foran andres indkørsel!

2. Kør altid ind hvor der står indkørsel forbudt!

3. Efterlad altid madpapir, fiskeline, øldåser o. lign.!

4. Brug altid fangstnet til undermålere - så er man da sikker på, at de
ikke hugger igen!

5. Fisk altid klods op af andre!

6. Tag altid flere fisk end du har brug for!

7. Hjælp aldrig en anden fisker - han kunne jo fange din fisk!

8. Fisk altid i fredningszoner!

9. Tag ikke hensyn til andre i bagkastet - de må vente eller flytte sig!

10. Gå altid ind foran andre når du vadefisker!

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 00:11

fundet på http://www.sportsfiskerklubben.dk

--
MvH

Fra : EV0L

Dato : 06-08-02 10:23

Sejl mega hurtigt forbi alle kystfiskerne med din mortotbåd i håb om at tage
deres liner med din påhængsmotor!

-e.

Ps: har prøvet op til flere gange...

Fra : EV0L

Dato : 06-08-02 13:50

> Ps: har prøvet op til flere gange...

Øhhh fra mole altså...

Fra : D-Fly

Dato : 06-08-02 15:50

"EV0L" <evol@evol.dkxx> wrote in

> Øhhh fra mole altså...

ok minder mig om den gang jeg fangede en kajak ..
den stakkels kajak mand der *glemte og kigge op på molen* havde sit besvær
med og holde balancen..

--
MvH

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-08-02 18:09

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> ok minder mig om den gang jeg fangede en kajak ..
> den stakkels kajak mand der *glemte og kigge op på molen* havde sit besvær
> med og holde balancen..

Jeg stod en gang og fiskede i Gudenåen, da en kano indeholdende to personer,
en kasse øl, og "en masse larm" ganske hæmningsløst sejlede hen over min
flueline, selvom jeg max. havde linen ude i 10% af åens bredde.
Et hurtigt bagkast, og en WF9 der derefter svirpede en meter bag "synderen"
fik næsten personen til at kæntre kanoen af bar forskrækkelse.

En anden gang var jeg lige ved at nedlægge en sagesløs kajakroer. Han var
langt uden for min kastevidde, så jeg havde ingen betænkeligheder ved at
kaste i hans retning. Men ak, selvfølgelig skulle linen lige knække i DET
kast, hvilket fik et 20 grams blink til at hvisle forbi ham som et
projektil.
Han blev "lidt" højrøstet, men faldt da ned igen da sagen rette sammenhæng
blev forklaret.

/Alex

Fra : Henrik Lohse

Dato : 06-08-02 23:03

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> projektil.
> Han blev "lidt" højrøstet, men faldt da ned igen da sagen rette sammenhæng

For en del år siden var jeg oppe på Kullen i Sverige for at dykke. På et
tidspunkt finder jeg en
pirk liggende på bunden, som jeg snupper og putter i lommen på min
opstigningsvest. Og et øjeblik
senere spotter jeg en til og tænker "den er sgu fin, den nupper jeg" og
rækker ud efter den. Men i
samme øjeblik svømmer pirken ad helved til, så hvis jeg havde været bare
lidt hurtigere havde jeg
nok givet en lystfisker sit liv største fangst!

Henrik

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 07-08-02 07:14

Har selv haft erfaringer på Gudenåen af samme karakter, da Tour de
Gudenåen's førerfelt kom forbi. Jeg havde behørigt trukket linen ind, så jeg
fiskede max 2 meter fra kanten (ja, den jeg selv stod på forstås...). Det
viste sig desværre at jeg stod i et meget eftertragtet sving, hvor det
absolut gjaldt om at sejle så tæt på kanten som muligt. Jeg tror nok at det
var feltets fører jeg fik fat i. Men jeg tror også at han blev sejlet agter
ud, da han pludselig, helt uden varsel, begyndte at slås febrilsk med en
usynlig modstander, der øjensynligt forsøgte at kvæle ham i et stykke
fiskeline...

Kåre

Fra : EV0L

Dato : 07-08-02 12:53

Fra Dragør havne mole er det på samme år lykkes mig at fange en tomaster
skonnert med blink.... En hurtiggående speed båd på prop, og ikke mindst så
har jeg også taget en kajak roer med et blink....

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-08-02 15:59

>Øhhh fra mole altså...

Lyden af en 40 grams kastepirk, der, let fra oven, rammer en ræling af
glasfiber er umiskendelig

Endnu bedre er det når trekrogen sætter sig i sejlet og man gør sig
klar til det store tilslag ... *riiitsj*

Spøg til side

/Jan

Fra : Henrik L.

Dato : 08-08-02 16:18

ROFL, og tårerne løber ned af kinderne.

Tak for nogle endda meget morsomme indlæg.

Mit indlæg om ulovligt fiskeri....:

På min fødselsdag for 6 år siden, fik jeg en fiskestang af min kone. Jeg
havde ikke fisket i 15 år, så det skulle jo blive sjovt at prøve igen. Det
var lørdag eftermiddag, så vi blev enige om at tage afsted tidligt søndag
morgen - og se på lidt hornfisk ved Røsnæs. Som sagt så gjort.

Afsted hjemmefra ved 5-tiden, ankomst ved Røsnæs kl 06.00. Gå lidt hen langs
kysten, finde "fint sted" kl. 06.12. Bruge 14 minutter på at rigge til,
skære lidt i en frossen sild. Kaffe mellem 06.26 og 06.28. Alt i alt klar
til at fiske kl. 06.29. Første kast kl. 06.30, andet kast kl. 06.32, tredie
kast kl. 06.34.

Nu er jeg lige ved at kunne huske hvornår i kastet man skal slippe linen, og
proppen flyver da også næsten 25 meter ud i vandet - da jeg får øje på en
stor motorbåd, der stort set har kurs direkte mod hvor jeg står. Og det er
altså FISKERIKONTROLLEN.............. Så efter at have drevet ulovligt
fiskeri i ca. 3 minutter bliver jeg snuppet. Jeg kunne sgu ikke lade være at
grine - og "betjenten" kunne da godt se det morsomme - men det kostede
alligevel 100 kroner i bøde samt 100 kroner til fisketegn.

Han var ganske kold over at det ikke var muligt at skaffe sig et fisketegn
lørdag eftermiddag/søndag morgen.

mvh
Henrik Lerfeldt

p.s. da jeg betalte bøden fik jeg samtidig fiskekort til det næste år - og
har lige siden betalt hvert år - undtagen det år hvor kvitteringen blev væk
og jeg måtte betale en ekstra gang for stort set samme periode.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 09-08-02 07:52

"Henrik L." <not@for.spam> skrev i en meddelelse news:3d528b95$0$87279

(...)
> [...]
> grine - og "betjenten" kunne da godt se det morsomme - men det kostede
> alligevel 100 kroner i bøde samt 100 kroner til fisketegn.

Shit for en historie Især når jeg tænker på, at jeg ligesom dig kun
lige er begyndt at genoptage fiskeriet efter 10 års pause, og faktisk heller
ikke har købt fisketegn endnu - jeg anede faktisk kun indtil for få måneder
siden ikke at det eksisterede/var blevet indført!

> Han var ganske kold over at det ikke var muligt at skaffe sig et fisketegn
> lørdag eftermiddag/søndag morgen.

Det er også en undskyldning stort set alle kan braldre af sig )

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-08-02 20:39

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Shit for en historie Især når jeg tænker på, at jeg ligesom dig kun
> lige er begyndt at genoptage fiskeriet efter 10 års pause, og faktisk
heller
> ikke har købt fisketegn endnu

Puha, skamme!!!!

Kan du så futte over i news:dk.fritid.tyvfiskeri, indtil du får det
betalt!!!

/Alex

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-08-02 14:39

Fisk med linerne på tværs af et havneindløb

Erik Breum Petersen
(både sejler og fisker)