Landsarkivet i Köpenhamn - hur kommer jag ~
Fra : STEFAN BENGTSSON

Dato : 05-08-02 21:55

Kan någon ge mig en vägbeskrivning från Hovedbangård till Landsarkivet på
Jagtvej? Om man inte kör bil - hur tar man sig dit då? Buss? Vilken linje?
Varifrån?

Hälsningar
Stefan

Fra : BØRGE ASKHOLM

Dato : 06-08-02 08:55

"STEFAN BENGTSSON" <oakstreet@compaqnet.se> skrev i en meddelelse

> Kan någon ge mig en vägbeskrivning från Hovedbangård till Landsarkivet på
> Jagtvej? Om man inte kör bil - hur tar man sig dit då? Buss? Vilken linje?
> Varifrån?

Der går bus direkte fra Hovedbanen til LAK, det er Linje 8 mod Tingbjerg.
Stå af ved Jagtvej og gå 50 m tilbage, tværs over Jagtvej og du finder
stedet.

Børge

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 06-08-02 07:33

> Kan någon ge mig en vägbeskrivning från Hovedbangård till Landsarkivet på
> Jagtvej? Om man inte kör bil - hur tar man sig dit då? Buss? Vilken linje?
> Varifrån?

Kraks vejviser har siden 1770 været det uvurdelige opslagsværk for
adresseoplysninger på personer, virksomheder mv. I begyndelsen for
Kjøbenhavn og i dag for hele Danmark.

Når man på www.krak.dk slår Landsarkivet for Sjælland mv op (Jagtvejen 10,
København N) er der et lille link til www.rejseplanen.dk (tilhøjre for
bilen). Når man klikker på det, er TIL-adressen udfyldt, og så er det bare
at indtaste FRA (Hovedbanegården) og ønsket afgangs- eller ankomsttidspunkt.

Det er linjerne 8 og 12 med afgang fra Hovedbanegården overfor Tivoli, man
kan tage med og så stå af ved krydset Jagtvej/Borups Alle.

Ved Krak-adressen kan man også klikke på et lille Danmarkskort-icon og se
den nøjagtige placering af adressen på et detajleret landkort.

--
Helmer Christiansen
2000 Frederiksberg

Fra : STEFAN BENGTSSON

Dato : 06-08-02 21:07

Tack alla som hjälpt mig hitta till Landsarkivet!

Hälsningar
Stefan

Fra : Joergen Kiss Abilfel~

Dato : 12-08-02 22:22

Du Åker til arkivet, nær du kommer til Københavns hovedbanegård.
Bus Linie 2. 12. 13. til Jagtvej. Fråga Chaufføren.
Hilsen Jørgen