switch problemer ??
Fra : Jerry og Pia

Dato : 05-08-02 18:09

Efter af have opgraderet den ene comp. med et nyt bundkort med indbygget sis
900 netkort og indstalleret xp igen,
kan jeg ikke få netværket til at kører optimalt. Min Longshine
LCS-8783R-SW500M+ switch kan ikke connecte til den anden computer hvis jeg
er på internettet over adsl (2 stk dynamisk ip)
Begge pc'er kan finde hinnanden, hvis jeg fjernet netkablet i switchen til
adsl tilslutningen, men hvis jeg plugger netkablet i igen kan jeg ikke finde
pc nr. 2 under andre computere. men jeg kan godt pinge til mig selv og den
anden pc'er med succes.
Har endvidere forsøgt at disable sis-900 netkortet og installeret et
realtech netkort, men resultatet blev det samme.

Kan det være mit nye k7s5a bundkort der ikke er compatibelt med switchen?
eller evt. min opsætning.

Er der evt. nogle der har nogle forslag.

mvh jedi

Fra : Kim Ingemann

Dato : 05-08-02 18:41

On Mon, 05 Aug 2002 19:09:06 +0200, Jerry og Pia wrote:

> [...]
> eller evt. min opsætning.
>
> Er der evt. nogle der har nogle forslag.

Hvad mener du med at det ikke kører optimalt? Mangler der hastighed eller
virker det slet ikke? Får du ingen ip-adresse?

Har du overhovedet husket at sætte din maskine op til at hente automatisk
ip fra din udbyder?

Fra : Jerry og Pia

Dato : 05-08-02 19:24

Har løst problemet nu.

Har lige installeret NWLINK IPX/SPX/NETBIOS-KOMPATIBELT TRANSPORTPROTOKOL
på begge maskiner.

og begge computere poppede promte op under 'andre computere'.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 19:54

> [...]
> KOMPATIBELT TRANSPORTPROTOKOL
> på begge maskiner.
> og begge computere poppede promte op under 'andre

Jaa, det kan betale sig at læse gruppen igennem inden
man fyrer en meddelelse afsted ;)

/Mikael