Print server
Fra : Nielsen

Dato : 05-08-02 18:28

Hej

Jeg har forsøgt at installere en printserver, men den virker ikke.
Jeg kan ikke se den på andre computtere.
Nogle forslag???

Mvh
Jens

Fra : FeZ

Dato : 05-08-02 18:59

"Nielsen" <j-erbo@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har forsøgt at installere en printserver, men den virker ikke.
> Jeg kan ikke se den på andre computtere.

Har du tildelt den en IP-adresse der ligger på samme net
som de andre PC'er ?

Kan den pinges fra PC'erne ?

Hvis du skal have yderligere hjælp var det nok en god
ide at oplyse hvilken printserver det drejer sig om samt
hvad du har forsøgt hidtil

--
FeZ

Fra : Nielsen

Dato : 05-08-02 19:21

Det drejer sig om en TE100-PS3 plus fra trendnet
Jeg har ikke givet den en ip adresse, da jeg ikke er hel sikker på hvordan
man gør.
Jeg kan ikke se print servere fra de andre maskinner.
Det jeg har forsøgt er at rode lidt rund i det program jeg har fået med til
print servere. Det hedder PS Admin.

Mvh
Jens

Fra : FeZ

Dato : 05-08-02 21:00

> [...]
> Jeg kan ikke se print servere fra de andre maskinner.
> Det jeg har forsøgt er at rode lidt rund i det program jeg har fået med

Iflg. manualen til softwaren skal du vælge TCP/IP protocol
Her skal du tildele følgende:

IP adresse: afhænger af hvad net dine maskiner kører på.
Hvilke adresser er tildelt dine PC'er ?

Subnet mask: samme som dine PC'er. Eksempelvis 255.255.255.0

IP-adresse og subnet afgør tilsammen om printserveren er på det
samme netværk som dine PC'er. Det er alfa-omega at det er sat
korrekt op - ellers vil du opleve det du oplever: at printserveren
ikke er synlig på netværket.

Gateway bruges kun hvis printserveren skal tilgå andre netværk end
dit eget eller hvis den skal tilgåes fra andre netværk.

Det kan hentes en fin guide her:
http://www.trendware.com/downloads/_downloads.htm

Vælg "Installation guides" i den første rulleliste.

Den er godt forklaret og gennemgår installationen trin for trin.

Hvis du løber panden mod muren må du sige til.
--
FeZ