Hvilken core skal jeg vælge
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 05-08-02 16:40

Jeg er ved at installere en amd k6 350 på et Aopen ax59pro, men jeg er
kommet lidt i tvilv om hvordan core skal stå. Den skal køre med en core på
3.3 volt men jeg synes kun den kan instilles til enten at køre 3x eller 1.5
(3.5x)

Hvilken en skal jeg vælge?

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : Martin

Dato : 05-08-02 18:54

> [...]
> 3.3 volt men jeg synes kun den kan instilles til enten at køre 3x eller

Hej..
Vi starter med begyndelsen: Den core på de 3,3v du snakker om skal du ikke
justere, den er indstillet på dit bundkort. Din cpu har 2 forskellige
spændinger, en på 3,3V og en på 2,2V, det er den på 2,2V du skal indstille.
Til det sidder der formentligt nogle jumpere på dit bundkort der hedder
noget med Vcore, prøv at finde dem og sæt dem til 2,2V

De 3x og 3,5x er en faktor kaldet Multiplyer, der sammen med bundkortets
hastighed bestemmer din cpu's hastighed. Dit bundkort skal køre med 100MHz
og din multiplyer skal derfor være sat til 3,5x.

-Martin

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 06-08-02 21:17

Jeg takker mange gange for svaret