Opbygning af site
Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 05-08-02 15:32

Heysa - jeg er igang med at lave et site vhja. asp og søger en god måde at
lave indholdet dynamisk.

Jeg har besluttet mig for at benytte tabeller og nogle alm. includes til det
faste indhold, menu osv. Dernæst har jeg forsøgt en metode med et pageID i
url'en som henter en side-adresse i en database, og dernæst bliver denne
side udført af Server.Execute på rette sted på min side. På denne måde kan
jeg nøjes med at bruge een side og fylde indhold i den ud fra brugerens
valg.

Nu er mit spørgsmål så: Er jeg helt i skoven eller findes der en mere brugt
og bedre løsning til dette? Jeg synes ikke jeg har kunnet finde noget om det
udover skænderier om hvorvidt der skal bruges frames, tabeller eller css...

Hilsen Rune

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 05-08-02 19:46

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote in
message news:aim29b$152m18$1@ID-151537.news.dfncis.de...

> [...]
det
> udover skænderier om hvorvidt der skal bruges frames, tabeller eller

Jeg tror diskussionen hører mere hjemme i webdesigngruppen, og der vil du få
svaret at frames er på vej ud, og css er fremtiden.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 05-08-02 21:28

> [...]

>På denne måde kan
> jeg nøjes med at bruge een side og fylde indhold i den ud fra brugerens

Mht. ovenstående er det ikke umiddelbart den bedste løsning for dine
rugere - læs evt. http://www.hinnerup.net/2002/articles/uri/

/Tobias

Fra : Lucien

Dato : 06-08-02 16:05

Rune Bjerregaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
det
> udover skænderier om hvorvidt der skal bruges frames, tabeller eller css...

Hej Rune..........det er godt nok ikke ang. dit spørgsmål, men omkring
hvordan du har bygget det op m.h.t. pageID. Vil du måske være så venlig og
skrive det til mig, har ledt og ledt efter det men har ikke kunne finde noget
omkring det!!! Du er flink hvis du gider og forklare hvordan du skrevet
det i DataBasen og hvordan du trækker det ud?

Mvh Lucien

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 06-08-02 18:44

> [...]
> omkring det!!! Du er flink hvis du gider og forklare hvordan du
skrevet
> det i DataBasen og hvordan du trækker det ud?

Her er hvad jeg har i toppen af hver side:

<%@ Language = "VBScript" %>
<%
Option Explicit
Dim page, SQL, resSet, con, url

page = Request("page")
If page = "" then
page = 1
End if
Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" _
& "DBQ=" & Server.MapPath("../db/pages.mdb"))
SQL = "Select * from pagetable where ID =" & page

Set resSet = con.Execute(SQL)
url = resSet("url")

Og derefter har jeg på rette sted:

Server.Execute url

Min database er en ganske simpel Access med ID, navn/titel, og et filnavn.
Husk at filnavnet skal være uden " omkring sig. Select-sætningen burde måske
laves uden *, men det kan man jo selv bestemme.

Dog vil jeg sige at jeg er kommet frem til kun at bruge det ved artikler og
lignende, og så includer jeg ellers en skabelon ind i de mere eller mindre
faste sider.

Hvis du har spm , er det ikke sikkert jeg kan besvare dem, men du skal være
velkommen alligvel!

Hilsen Rune