Virtual Reality.......!
Fra : Morten

Dato : 05-08-02 15:25

Hejsa..!
Når jeg bruger den bærbare i toget kommer der tit sol ind på skærmen, og det
gør det ret svært at se... så kom jeg til at tænke på om det måske var
muligt at få sådan nogle virtual reality briller til en rimelig pris..

Men jeg kan ikke rigtig finde nogle danske sider hvor man kan købe dem,
eller se hvad priser de ligger i el. sådan... nogle der kan hjælpe ?....

/Morten

Fra : Devast8or

Dato : 05-08-02 15:35

Asus har et par til 249,- men om de kan sættes til en bærbar har jeg ikke et
klap forstand på. Kig på www.edbpriser.dk under Grafikkort.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : JRS

Dato : 05-08-02 16:03

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Asus har et par til 249,- men om de kan sættes til en bærbar har jeg ikke
et
> klap forstand på. Kig på www.edbpriser.dk under Grafikkort.

Så vidt jeg husker kan de slet ikke bruges på den ønskede måde .. Brillerne
er da vist bare nogle af dem der åbner og lukker for hvert øje på en eller
anden speciel måde, der så gør at når man kigger på skærmen (med speciel
indstilling) giver det et 3D agtigt billede ..

For ca 5 år siden var Virtua IO glasses jo en del fremme, men har da
egentligt ikke set noget til dem efter det ..
Sony laver anywayz nogle "tv-briller" stadigvæk .. Er vist kun den dyre
version der kan bruges til computer (med mindre den har tv-out) og den er
sikkert skide dyr .. Kan ikke huske at ha set dem i en forretning med har da
prøvet dem i Sony Center Berlin ..
måske du kan finde dem på deres hp www.sony.dk

MVH
JRS

Fra : Morten

Dato : 05-08-02 16:08

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden speciel måde, der så gør at når man kigger på skærmen (med speciel
> indstilling) giver det et 3D agtigt billede ..

Jeg har også kørt lidt om Asus's briller, men det er heller ik den rette
type nej (man får dem faktisk bare smidt i nakken tit, når man køber deres
grafikkort)

> [...]
> Sony laver anywayz nogle "tv-briller" stadigvæk .. Er vist kun den dyre
> version der kan bruges til computer (med mindre den har tv-out) og den er

Det har den skam...så det var en løsning ....

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 05-08-02 18:20

> "JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Sony laver anywayz nogle "tv-briller" stadigvæk .. Er vist kun den dyre
>
> Det har den skam...så det var en løsning ....

Nej. Ikke med mindre du altså sidder og ser film på den. Et TV billede er
møj hamrende lav kvalitet i forhold til et computer billede ikke bare
dårlig, men forfærdeligt dårligt. Tekst skal være MEGET stort før det er
læseligt.

/Lars

Fra : Morten

Dato : 05-08-02 20:12

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> møj hamrende lav kvalitet i forhold til et computer billede ikke bare
> dårlig, men forfærdeligt dårligt. Tekst skal være MEGET stort før det er

Det er mest film jeg bruger den til, men hvis man skal bruge mange penge på
et par briller (som de til syneladende koster) så skal de saføli kunne mere
end bare vise film...
Men SÅ enormt dårligt syns jeg ikke TV billedet er i forhold til monitor,
det er da rigtigt at du helst skal ha' et TV på over 24" for at kunne bruge
det til tekst, men det er da også den eneste begrænsning...film, spil o.l.
(alt andet end tekst) sys jeg virker fint nok...

Fra : JRS

Dato : 05-08-02 21:46

"Morten" <REMOVETHISpost@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> det til tekst, men det er da også den eneste begrænsning...film, spil o.l.
> (alt andet end tekst) sys jeg virker fint nok...

Inde på det link jeg smed kan du jo også købe de billigste af brillerne (ca
600$) der er lavet til comp, ikke til tv ..
men tja .. det er jo også stadig omkring de 5000kr ;)

MVH
JRS

Fra : Morten

Dato : 05-08-02 22:22

> Inde på det link jeg smed kan du jo også købe de billigste af brillerne
(ca
> 600$) der er lavet til comp, ikke til tv ..
> men tja .. det er jo også stadig omkring de 5000kr ;)

Ja, jeg har selv set Virtual I-Glasses der, brugt til ca. 4000,- ... så det
er en større indvestering... så jeg dropper ideen igen...så hellere leve med
sol på skærmen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 06-08-02 07:39

> [...]

> det til tekst, men det er da også den eneste begrænsning...film, spil o.l.
> (alt andet end tekst) sys jeg virker fint nok...

Øhhh... Et 24" TV har samme opløsning som et 9"'s TV - der forresten har
samme opløsning som et 52". Så den med TV'ets størelse køber jeg ikke -
størrelsen afgør bare hvor langt du kan sidde fra det.

Er det kun til 3D first person shooter spil går TV'et nok an - "spil"
generelt vil jeg ikke æde, da det dækker over for meget - f.eks. er det ikke
let at læse instrumenterne i FS2002 på et TV, og så er der jop også noget
som Civilization, SimCity o.s.v.

/Lars

Fra : JRS

Dato : 05-08-02 16:14

> [...]
> sikkert skide dyr .. Kan ikke huske at ha set dem i en forretning med har

Fandt lige det her link : http://www.i-glasses.com/
Masser af forskellig info ..

MVH
JRS

Fra : Mogens

Dato : 05-08-02 16:39

On Mon, 5 Aug 2002 16:34:59 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

>Asus har et par til 249,- men om de kan sættes til en bærbar har jeg ikke et
>klap forstand på. Kig på www.edbpriser.dk under Grafikkort.

Det er ikke briller med indbyggede skærme. Asus 3D brille
er af den type med krystaller i glasset som så skiftevis åbner
og lukker for det ene og det andet glas samtidigt som skærmen
blinker imellem 2 billeder.

mvh Mogens