Åbne router
Fra : Peter

Dato : 05-08-02 12:02

Hej

Kan man åbne en låst router fra et TDC abonnement, så man kan åbne de porte
man ønsker osv?

Det er en Speedstream 5711, Efficient Networks.

Hvis ja - Hvordan og er det lovligt?

Hilsen
Peter

Fra : Søren Blom

Dato : 05-08-02 12:46

"Peter" <no_email@no.where> skrev i
> [...]
porte
> man ønsker osv?
>
> Det er en Speedstream 5711, Efficient Networks.

Prøv at kik på http://www.marlow.dk/?target=dsl men inden at du giver dig i
kast med noget, så skal du lige huske på at du bryder den aftale du har
indgået med TDC.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-02 13:14

Det er vel i forbindelse med et Pro@ccess abonnement?

> Det er en Speedstream 5711, Efficient Networks.
>
> Hvis ja - Hvordan og er det lovligt?

Det er ikke ulovligt, men man kan måske risikere at TDC vil have
995+moms for at de skal lave standardindstillinger på den igen, hvis man
ikke indstiller den sådan igen, når man engang leverer den tilbage.

1) Køb eller find eller lav selv et kabel fra din PC's serielport til
5711'erens console-port.

2) Lav i windows en "modemforbindelse" fra den serielport til 5711'eren.
Brug f.eks. HyperTerminal fra Win98 til at connecte.

3) Hold en tændstik/tandstikker i det lille hul ved siden af
console-porten, til lysdioderne skifter til orange.
Det sætter den i recovery mode (i 10 min.).

4) Login er det serielnummer der står på en mærkat på undersiden af
5711'eren, minus det første bogstav.

Derefter er det lige ud ad landevejen hvis man kender til kommandoprompts :)

Der er dog et webinterface til konfiguration, men det skal først slås til..

Det meste er beskrevet her; http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html
Dog med en afgørende forskel.
Man behøver ikke at ændre system password, og når man ikke har ændret
det, kan TDC ikke se at der har været ændret i den, hvis man stiller
alle indstillinger tilbage som de oprindelig var.
Til gengæld skal man sætte den i recovery mode hver gang man skal ændre
i den.

Fra : Martin S.

Dato : 05-08-02 22:26

jeg ændrede min i sin tid, og ændrede password osv. osv.
har siden hen fået netexpress og returneret routeren og har intet hørt fra
tdc..

mvh. Martin S.