Tilbageholdelse af pension hvor meget ?
Fra : Chillydk

Dato : 05-08-02 11:48

Jeg er efter 4 års sagsbehandling blvet tildelt højste førtidspension.
Desværre skylder jeg også i skat, så kommunen vil have tilbagebetalt 3500 om
måneden. Hvilket efterlader os med kr. 2000 ( 1 voksen og 1 barn ) til mad,
tøj, medicin osv. Er der nogen regler for formeget de kan tage og af hvilke
beløb man kan tilbageholde, f.eks. børnepenge osv ?
Takker på forhånd for hjælpen

Fra : Farmor Alice

Dato : 05-08-02 12:06

Hej
Det er 20 % af din pension kommuenen må beholde, men jeg vil foreslå at du
ringer til dem og laver en aftale, du vil kunne holde på det du skylder. I
de fleste tilfælde vil kommunen være til at snakke med. Forklare dem som det
er, og spørg om I ikke kan lave en afdragsordning. Held og lykke med det.

Mange hilsner
Farmor Alice

Fra : Annette Skovbon

Dato : 05-08-02 12:08

On Mon, 05 Aug 2002 12:47:51 +0200, Chillydk wrote:

> [...]
> ) til mad, tøj, medicin osv. Er der nogen regler for formeget de kan
> tage og af hvilke beløb man kan tilbageholde, f.eks. børnepenge osv ?

Du skal tage op og snakke med dem i økonomiafdelingen som har truffet
beslutningen. Husk at tage bilag med på _alle_ dine månedlige udgifter, få
et møde og forklar dem at de og de ting altså er nødvendige for at i kan
klare den. Så burde de være til at snakke med.
Jeg ved at Fredericia kommune ikke forlanger tilbagebetalinger hvis du
snakker godt for sin sag og ikke har mere end 3500,- tilbage til mad og
wc-papir og hvis du er alene, så i mine ører lyder det meget mærkeligt at
de vil tage så meget fra dig hver måned.
Ring og få et møde med dem og forklar dem sagen, så burde de kunne forstå
dig.
Held og lykke.
Vh. Annette