Gratis database ?
Fra : Lars Nedergaard

Dato : 05-08-02 11:35

Hej
Jeg har hørt noget om at Microsoft har en freeware database i stil med
SQL serveren, er der noget om snakken ?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-02 12:03

Måske tænker du på MSDE ( Desktop Engine ) som er en meget skrabet udgave af
SQL-serveren. Den er ikke freeware, men kan redistribureres hvis man laver
et program som er afhængig af en database. Det er vist ment som en afløser
for Jet ( Access ).

Den virker sådan set meget fint, dog er der ikke noget UI til den ( det skal
den udgivende programmør jo lave ), med mindre at man bruger :NET IDE'en,
desuden understøtter den ikke DTS direkte.

Søren