Genstarter automatisk pludselig :-(
Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-08-02 10:09

Hej (igen),

Et meget stort spørgsmål:

Vi har en maskine med WinXp, der helt umotiveret rebooter nogle gange iløbet
af dagen........hvad kan være årsagen til det ?? - jeg vil lige prøve at
skifte rammene, men har i nogle forslag ? Windows skriver, at der er opstået
en alvorlig fejl. Kan det være et nyt netkort, jeg har sat i....har i nogle
forslag.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Thomas hansen

Dato : 05-08-02 12:11

"Torben Brøndum" <tbr@henning-poulsen.dk> wrote in message
> [...]
opstået
> en alvorlig fejl. Kan det være et nyt netkort, jeg har sat i....har i

Hej Torben

Det kan værer mange ting som kan være skyld i dit problem.

Her er en liste med forslag:
Utilstrækkelig PSU, hvis PSU'en ikke kan levere nok strøm kan maskinen blive
meget ustabil og gå ned på de mærkeligeste tidspunkter.
Varme, prøv at tjeke hvor varm cpuen er. Her i sommervarmen kan man let
komme ude for at maskinen bliver ustabil pga. varme. Tænk på at når rum
temperaturen stiger 10c så stiger cpuen med minimum det samme. De fleste OEM
systemer er udstyret med en halvdårlig køler som lige kan klare varmen under
normale forhold. Men når temperaturen stiger eller der kommer lidt støv
imellem køleribberne, så bliver systemet ustabilt.
Ram, hvis rammen er sat til cas 2 men ikke kan følge med kan det hjælpe at
sætte den op til 2.5 eller 3.
Hvis I lige har sat nyt hardware i maskien og at det er efter at denne
hardware er kommet i at ustabiliteten er kommet. Så kunne det jo tænkes at
der var en konflikt imellem noget gamelt og nyt hardware. Prøv at skifte net
kortet over i et andet PCI slot og se om det afhjælper problemet.

/Thomas

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 05-08-02 12:56

det ka være den automatiske reboot ved fejl som er i bla W2K, den ka fra
vælges ind under enskaber for system under advanceret

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-08-02 14:53

Hej "[9000]Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk>

> det ka være den automatiske reboot ved fejl som er i bla W2K, den ka fra
> vælges ind under enskaber for system under advanceret

Er (desværre) gjort, men har ikke hjulpet.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Thomas hansen

Dato : 05-08-02 14:56

"[9000]Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote in message

> det ka være den automatiske reboot ved fejl som er i bla W2K, den ka fra
> vælges ind under enskaber for system under advanceret

Hej
Hvis det er automatis reboot, hvilket er ret sandsynligt, afhjælper det jo
ikke problemet at slå det fra. Den rebooter jo ikke for ingen ting, det er
kun ved alvorlige system fejl. Dvs. fejlen vil stadig opstå. Den eneste
forskel er at systemet vil "fryse" i stedet for at reboote. Så er han jo
lige langt.

/Thomas aka Butch

Fra : -= KG =-

Dato : 05-08-02 14:53

> [...]
opstået
> en alvorlig fejl. Kan det være et nyt netkort, jeg har sat i....har i

Jeg har nøjagtigt samme problem med min nyindkøbte pc. Jeg vil foreslå du
først og fremmest slår automatisk genstart fra. det gør du ved at sige
start - kontrolpanel - system - avanceret (faneblad) - og så indstillinger
for "start og genoprettelse".

Herefter vil du sandsynligvis få en blå skærm med STOP MESSAGES istedet for
at den bare genstarter hvilket muligvis kan fortælle hvad problemet er.

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 06-08-02 09:09

det ka oxo være dine ram, dette prob har jeg lige haft med nogle nye ram som
jeg købte

Fra : -= KG =-

Dato : 06-08-02 13:03

> det ka oxo være dine ram, dette prob har jeg lige haft med nogle nye ram
som
> jeg købte

Har tjekket mine 512 MB Samsung PC2700 (2x 256 moduler) igennem med
MemTest-86 v. 3.0 og den fandt ingen fejl.