Ufuldstændige datoer
Fra : Steen Hoffmann

Dato : 05-08-02 06:08

Access 2000, Windows XP.
Jeg laver en database over jazzplader. Numrenes indspilningsdato er ikke
altid fuldstændig kendt, f.eks. "June ca. 20, 1923", eller "ca. August,
1927", eller "ca. 1924", eller "October 20-21, 1929", eller "May-April,
1926". Mange er selvfølgelig i orden ("July 14, 1925").
Hvordan får jeg disse oplysninger ind i databasen? Det er vigtigt at jeg
senere vil kunne sortere posterne i datoorden. Mit eget forslag er at
oprette tre felter: DAG, MD, AAR.
For månedsnavne bliver jeg blot nødt til at anvende tal i stedet for
bogstaver, og "c." (eller "ca.") må anbringes bagefter i stedet for foran
(f.eks. "20, ca.").
Er dre nogle der har bedre forslag?
mvh og tak
Steen Hoffmann