Gamle postkort på CD-ROM
Fra : Henriette Idestrup

Dato : 04-08-02 22:15

For et stykke tid siden, købte jeg på Bangsbomuseet ved Frederikshavn to
CD-ROM'er med gamle postkort fra Frederikshavn.

Disse er meget spændende og jeg er derfor kommet til at tænke på, om der mon
findes lignende udgivelser fra andre steder i landet ?

Jeg er især interesseret i områderne: Vendsyssel, Thy, Aalborg, Sorø-egnen,
Falster og København.

M.v.h.
Henriette Idestrup

Fra : Palle Kvist

Dato : 05-08-02 21:01

93 postkort fra Vestlolland, kan findes via min hjemmeside:
http://home2.inet.tele.dk/pkv/genea/

Odense: http://www.odmus.dk/odensebilleder/billedstart.asp
Kalundborg: http://www.agenda21networks.dk/postkort-asp/
København og Frederiksberg:
http://www.geocities.com/fyldige/lokalhistorie.html
Roskilde: http://www.bogide.dk/flensborg/images/bf_postkort.html
.... og der kan jo sikkert findes mange flere.

Mvh
Palle Kvist

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 05-08-02 21:52

"Palle Kvist" wrote:
> København og Frederiksberg:
> http://www.geocities.com/fyldige/lokalhistorie.html

Det var dog en umanérlig flot og informativ hjemmeside, veltilrettelagt
og overskuelig. Idéen med det klikbare kort er fremragende.

Måtte det dog være mig tilladt at komme med en korrektion ang.
dateringen af fotoet fra Gammel Strand? Dateringen angiver ca. 1910, men
billedet må være ældre. Nikolaj tårn fik sit spir i 1908. Samme spir er
tegnet af arkitekt H. C. Amberg og bekostet af brygger Jacobsen.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-08-02 23:11

"Jesper R. Nielsen" <jern@adslhome.dk> skrev:

>Det var dog en umanérlig flot og informativ hjemmeside, veltilrettelagt
>og overskuelig.

Ja for søren da!

>Idéen med det klikbare kort er fremragende.

Ja! Jeg ville være endnu gladere, hvis foto-markeringerne var
3-kantede, så man kunne se ståsted og retning.

Er der ikke ophavretproblemer med gamle postkort? Jeg kunne også tænke
mig at bruge nogle på min Næstved-side, men de måtte jo så kopieres
fra lokalarkiv og museum, der i forvejen har udgivet en del af dem i
bogform.

Der er et landsdækkende udvalg på

http://www.geocities.com/selsoe/sj.htm

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 09-08-02 08:44

Snip
> ... og der kan jo sikkert findes mange flere.

Ja, her er der fra Horsens : http://home1.stofanet.dk/per_n/

Hilsen
Kurt