efterlysning! Søren Pedersen Kiersgaard/Kj~
Fra : John Küpper

Dato : 04-08-02 19:20

Jeg har en del problemer med Søren Pedersen Kiersgaard, muligvis er navnet
Kiersgaard noget, som han har påtaget sig senere.

Det jeg ved om ham er, at han er født ca. 1768, og død 25 apr 1835 på
Rybjerg gård, Rybjerg sg. i Salling, gift med hhv. Kirstine Christensdatter
Quistgaard, og siden hen Martha Kirstine Quistgaard, begge af Quistgaard
slægten.

Kender nogen til ham, vil jeg være taknemmelig.

Fra : Bo

Dato : 06-08-02 22:56

> Jeg har en del problemer med Søren Pedersen Kiersgaard, muligvis er navnet
> Kiersgaard noget, som han har påtaget sig senere.

I FT 1801 finder LynFT :
Rybjerg;Nørre;Viborg;77707;1;p. 170;Rybjerg Bye;1;;Søren P:
Kiersgaard;M;Hosbond;33;Gift;1;Gaardmand 14 tdr 5 skp;
Rybjerg;Nørre;Viborg;77707;2;p. 170;Rybjerg Bye;1;;Kierstine
Qvistgaard;K;Hustrue;23;Gift;1;;
Rybjerg;Nørre;Viborg;77707;3;p. 170;Rybjerg Bye;1;;Anne Marie [
Kiersgaard ];K;Deris Barn;1;;;;

bo

www.boekelund.dk

Fra : karlschlichter

Dato : 07-08-02 08:25

Hej John

Her er lidt oplysninger om ham fra FT1801

Viborg, Nørre, Rybjerg, Rybjerg Bye, , , 1, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren P: Kiersgaard, 33, Gift, Hosbond, Gaardmand 14 tdr 5 skp,
Kierstine Qvistgaard, 23, Gift, Hustrue, ,
Anne Marie [ Kiersgaard ], 1, , Deris Barn, ,
Peder Ludvigsen, 40, Ugift, Aulskarl, ,
Hans Johan, 17, , Røgter, ,
Anne M: Morthensdatter, 26, , Køkken Pige, ,
Anne Pedersdatter, 25, , BryggerPige, ,
Maren Christensdatter, 32, Ugift, Amme, ,

Hilsen
Karl
karl.schlichter@privat.dk

http://www.kandu.dk/