Scanner til dias
Fra : J W Nielsen

Dato : 04-08-02 18:27

Hej !
Har nu "trawlet" edb-priser igennem for at finde en scanner som også kan
scanne dias... - Og fundet noget HP, men der må være flere...
Med andre ord: Hvordan finder jeg en rimelig (pris/kvalitet) scanner som
også kan klare dias ???

Mvh
Jørgen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-02 18:43

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> scanne dias... - Og fundet noget HP, men der må være flere...
> Med andre ord: Hvordan finder jeg en rimelig (pris/kvalitet) scanner som

Ja, EPSON

De laver nogle gode scannere..

Har selv en 1640SU

Men der er kommet nogle nyere...

Du kan finde dem inde på EDBpriser.dk

Fra : M.N.

Dato : 04-08-02 18:44

> [...]
> scanne dias... - Og fundet noget HP, men der må være flere...
> Med andre ord: Hvordan finder jeg en rimelig (pris/kvalitet) scanner som

Acer har mange.

http://www.imw.dk/hardwframe.asp

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-02 21:30

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scanne dias... - Og fundet noget HP, men der må være flere...
> Med andre ord: Hvordan finder jeg en rimelig (pris/kvalitet) scanner som

Du skal være klar over at flatbed scannere med dias låg sjældent har
tilstrækkelig optisk opløsning til dias eller film negativer, det bør være
mindst 2400 DPI.

Eks.: Epson 2450 Photo eller Canon D2400UF

En ægte dias scanner har typisk en opløsning på 3000 - 4000 DPI

Eks.: Nicon Coolscan

Du kan finde en kort vejledning om inscanning af billeder m.v. på min
hjemmeside http://home19.inet.tele.dk/kran/

--
Kristian

Fra : J W Nielsen

Dato : 05-08-02 15:24

Hej igen !
Mange tak for jers "input" - nu har jeg lidt mere at gå efter...
Tak til Kristian for linket til din side - den lærte mig en hel del...

Mvh
Jørgen