Tæller hvor mange gange filen er blevet do~
Fra : Nicky Mogensen

Dato : 04-08-02 16:43

Hvordan kan jeg lave en tæller der hvis hvor mange gange en fil
er blevet downloaded, og eventuelt lavet det for mig. Den skal
registrere det på den næste side jeg kommer til fordi at et link
til download f.eks. er: downloads.asp?fil=mirc hvor den så
viderere stiller.... men hvordan får jeg den til at gemme hvilket
nummer downlaod det er ? Håber der er en der kan hjælpe.. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nicky Mogensen

Dato : 04-08-02 21:12

Ved ikke om jeg fik udtrykt mig klart da det gik lidt hurtigt da jeg
skrev det... Nå men det jeg mener er:

Jeg vil have lavet en counter der viser hvor mange gange i bestemt
fil er downloaded. Mit system bliver sådan: (er ikke lavet endnu
hvis der nu skulle komme nogle "drastiske" ændringer) at den åbner
et dokument evt. download.asp . Hvor der så står at den skal
redircte til den url der står ved fil i Querystring f.eks:
?fil=http://mirc.bigchief.dk/mirc602.exe .Det kan godt ske at min
forklaring lyder lidt kikset, men som jeg har sagt tidligere: Jeg er
n00b til asp. Så hvis der er en der kan hjælpe bliver jeg MEGET
glad.

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 07:10

"Nicky Mogensen" <zlinky87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklaring lyder lidt kikset, men som jeg har sagt tidligere: Jeg er
> n00b til asp. Så hvis der er en der kan hjælpe bliver jeg MEGET

Du skal have en post i en database for hver fil hvor du så har et felt, der
hedder antaldl

du finder så filens post, lægger en til antaldl og updater posten igen. Det
kan du gøre i download.asp eller i den side, er kalder download.asp, hvor du
alligevel har fundet filens nav i posten.

Hilsen
SumSum

---