windows xp installationsproblem
Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 04-08-02 13:23

Hej
Jeg 'ville lige' installere windows xp home upgrade på drengens windows me.
MEN det lader sige ikke gøre. Jeg har prøvet såvel upgrade af den
eksisterende ME og derefter formatering af harddisk, boot via windows xp cd
rom osv. ..

Fejlen opstår ligemeget hvad jeg gør...PCen går i sort skærm og fryser.

Situation 1.
Ved installation på nyformateret harddisk sker det når windows xp er i gang
med 'Installation indlæser filer' hvergang mellem indlæsning af FAT
driver og NTFS driver. .

Situation 2
Ved installation/upgrade ovenpå Windows ME går check af hardware/software og
indlæsning af nye installationsfiler via nettet godt nok, men efter første
boot i selve installationen vises Windows XP startbilledet hvorefter PCen
fryser. Ved genstart genoptages installationen, men en dør på samme sted som
i situation 1)

FYI
Windows XP kompatibilitetscheck har ingen bemærkninger til hardware
Jeg har prøvet at skifte ramklods - ingen bedring

Hardware:
Athlon 1333, Soltek SL 75 KAV bundkort (F5), 256 ram, IBM deskstar 40mb
disk, asus v7100pro 32mb geforce 400 kort, sblive lyd, 3com netkort 10mb, LG
DVD/CD-rom

Gode råd modtages

/Karsten

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 04-08-02 14:34

Har du prøvet at nulstille bios.
(load bios default & load setup defaults)
havde samme problem på et asus p5a

Mvh

/Flemming

Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 04-08-02 16:27

Tak for tippet - det var prøvet .. uden succes

MEN i en sidste desperat handling mens jeg ventede på gode råd tog jeg mod
til mig og opgraderede bios på SL-75KAV bundkortet fra ver. Q8 til Q10.

Det løste problemet - og jeg troede ellers at flash af bios kun var for
nørder med en mere avanceret konfiguration end denne ...

Tak for hjælpen - håber andre kan bruge indlæggene.

/Karsten

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-08-02 18:18

> Det løste problemet - og jeg troede ellers at flash af bios kun var for
> nørder med en mere avanceret konfiguration end denne ...

Godt at du fik løst problemet, men ofte kan man komme uden
om det ved at hive lydkort, netkort osv. ud af maskinen, og
derudover deaktivere diverse indbyggede lydkort mv.

Når windows er installeret putter man så enhederne i igen.
Et ad gangen hvis man er forsigtig.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-08-02 23:00

Karsten Vest Nielsen wrote:
> Det løste problemet - og jeg troede ellers at flash af bios kun var
> for nørder med en mere avanceret konfiguration end denne ...

Nejnej. Det er før set, ved opgradreing af styresystem, at der lige
skal en opgradereing af bios også.

mvh
Henning