Langsom cd-kopiering
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-08-02 12:14

Jeg synes at det går lidt for langsom med kopiering af audio-cd'er.

Det tager ca. 37 min. at kopiere en CD på ca. 72 min.

En af årsagerne er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, at det
giver bedst resultat at skanne CD'en inden den kopieres, så den faktisk
skal læses to gange. /dev/cdrom er 52x CDROM og /dev/cdwrite er Liteon
16/10/40 (hvor de 16 skulle gælde for CDR). Begge er IDE.

Jeg bruger følgende kommando:

cdrdao copy --source-device /dev/cdrom --device /dev/cdwrite
--on-the-fly --driver generic-mmc --source-driver generic-mmc --speed 16

Kan man gøre noget for at speede det op?

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-08-02 12:22

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> Kan man gøre noget for at speede det op?

Desværre er det ikke ret mange alm. billige CDROM drev der kan rippe
audio særlig hurtigt. Du kan jo prøve at starte med at rippe CD'en ned
på harddisken. Hvis det tager meget lang tid har du fundet problemet,
løsningen er nok at købe et CDROM drev der er i stand til hurtigt at
rippe audio-CD'er.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-08-02 12:23

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> på harddisken. Hvis det tager meget lang tid har du fundet problemet,
> løsningen er nok at købe et CDROM drev der er i stand til hurtigt at

OK. Jeg synes nu ikke jeg har set CD-drev, hvor der reklameres med
audio-ripningshastighed. Er der nogen, der har nogen links?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-08-02 12:42

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> OK. Jeg synes nu ikke jeg har set CD-drev, hvor der reklameres med
> audio-ripningshastighed. Er der nogen, der har nogen links?

Har ikke links, men det er af bitter erfaring

Jeg havde et AOpen 48x IDE CDROM der rippede med 1.5-2x, købte så et
Plextor 32x SCSI der rippede med avg. 24x. Har også haft et 24x IDE
drev (kan ikke huske mærke) der rippede med omkring 6-8x.

/Thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-08-02 12:54

Thomas Rasmussen wrote:
> Jeg havde et AOpen 48x IDE CDROM der rippede med 1.5-2x, købte så et
> Plextor 32x SCSI der rippede med avg. 24x. Har også haft et 24x IDE
> drev (kan ikke huske mærke) der rippede med omkring 6-8x.

Nå, jeg må søge lidt på google, hvis jeg beslutter mig for et nyt
drev...

Men tak for info i hvert fald!

Fra : NmC

Dato : 04-08-02 14:33

> [...]