HP LaserJet IIP Plus (for lidt hukommelse)
Fra : Steen F.

Dato : 04-08-02 10:21

Jeg har subj. men er SÅ træt af, at jeg ikke kan printe dokumenter som har
bare en lille smule grafik, uden at den "løber tør" for hukommelse. Det er
jo en gammel printer (med 512 Kb ram), men kan man ikke somehow lade Windows
overtage printerens RAM? Håber I forstår hvad jeg mener...

PS: Jeg vil ikke investere 1000 kr. i 16 Mb ekstra RAM for at få printeren
til at køre anstændigt.

MVH
Steen
Win98SE DK

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 04-08-02 12:44

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> wrote:

> [...]
>jo en gammel printer (med 512 Kb ram), men kan man ikke somehow lade Windows
>overtage printerens RAM? Håber I forstår hvad jeg mener...

Nope. Det kan man ikke....

>PS: Jeg vil ikke investere 1000 kr. i 16 Mb ekstra RAM for at få printeren
>til at køre anstændigt.

Mon ikke mindre kan gøre det? Find ud af hvilken type ram den
skal bruge og prøv at finde det brugt. Fx. her:

Eller måske hos her:

http://www.pcblaa.dk, Tlf. 6222 2344

Sidst jeg var forbi havde de rigtig, rigtig mange ældre
ram-klodser...

Thomas L. Christensen, Svendborg
Fjern REM fra email-adresse

Fra : M.N.

Dato : 04-08-02 14:29

"Thomas L. Christensen" <tlc@REMget2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Eller måske hos her:
>
> http://www.pcblaa.dk, Tlf. 6222 2344
>
> Sidst jeg var forbi havde de rigtig, rigtig mange ældre

Priserne der er rent til grin.

Mogens

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 04-08-02 15:18

"M.N." <mogens"FJERN DETTE"@dbs.dk> wrote:

>Priserne der er rent til grin.

Til grin i forhold til hvad? Ved du hvor gammel en Laserjet IIP
er? Hvis man overhovedet kan finde RAM til sådan en, så skal man
være glad og ikke kigge småligt på prisen.

At støve den rigtige type op via nettet kan tage lang tid og man
risikerer fejlhandler. Ved at handle med en butik som PC-blå er
der en chance for at man kan gøre en hurtig handel, selvom det
måske koster 20-30 kr. ekstra.

Og iøvrigt, jeg har ingen interesser i at anbefale dem. Jeg har
kun været inde i deres butik en gang, og her så jeg at de havde
et mindre bjerg af ældre RAM, og det var derfor at jeg nævnte
dem.

Fra : Steen F.

Dato : 05-08-02 00:55

"Thomas L. Christensen" <tlc@REMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[snip]
> http://www.pcblaa.dk, Tlf. 6222 2344
>
> Sidst jeg var forbi havde de rigtig, rigtig mange ældre
> ram-klodser...

Tak for tippet... jeg kan se, at de har brugte printer RAM-blokke til 50 kr.
(?). Det lyder da fornuftigt!
Jeg prøver at ringe til dem.

Hvor meget RAM skal jeg mon bruge for at den kan printe en A4 side ud med
grafik? Med de nuværende 0,5 Mb kan den printe ca. 1/4 side A4 ud med
temmelig meget grafik, så jeg vil tro at 2 eller 4 Mb oveni ville kunne gøre
det?

En ny Windows-laserprinter ville selvfølgelig være en mere langsigtet
løsning, men jeg er sgu godt tilfreds med min gamle LaserJet IIP som nok er
det mest stabile computerhardware jeg nogensinde har købt! Den har kun
rundet de 13.500 sider, så der er sikkert mange printjobs i den endnu.. Og
så har jeg heller ikke 2000 kr. til en ny printer...

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 05-08-02 13:21

"Thomas L. Christensen" <tlc@REMget2net.dk> skrev i en meddelelse

Har smidt et indlæg derind. Håber på respons

> Eller måske hos her:
> http://www.pcblaa.dk, Tlf. 6222 2344
> Sidst jeg var forbi havde de rigtig, rigtig mange ældre
> ram-klodser...

Jeg har lige snakket med dem, og de kunne desværre ikke hjælpe. Kender du
andre steder man kan købe brugt RAM eller computerdele?

--
MVH
Steen

HUSK at fjerne nospam i e-mail adr. og afslut den med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-08-02 13:51

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> skrev i en meddelelse news:ailqhf$po$1@tux.netsite.dk...

Jeg har købt RAM til min HPIIIP (samme indmad som i din) privat gennem NEWS://dk.marked.privat.edb for "en slik" -200 kr, og så er
den _helt_ fyldt op med i alt 5! MB RAM. Det er en fantastisk arbejdshest.

Med hensyn til hvor meget RAM... Tjaa. Et A4-ark er vel 21*27 cm. (effektivt areal) Opløsningen er 300 DPI ->ca.11 punkter pr. mm i
16 gråtoner. Det er ca. 7 mio. punkter à hver 4 bit: 28Mbit -> ca. 3½ Mbyte...
Dette regnestykke er slumpet på det groveste, så bær over med afrundinger og overspring

--
Held og lykke med jagten!
Ole S

Fra : Steen F.

Dato : 05-08-02 14:36

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
NEWS://dk.marked.privat.edb for "en slik" -200 kr, og så er
> den _helt_ fyldt op med i alt 5! MB RAM. Det er en fantastisk

Tak for informationerne! Ved du om RAM til en HP II D passer i en II P ?
Jeg er nemlig blevet tilbudt RAM fra en II D.

> [...]
Mbyte...
> Dette regnestykke er slumpet på det groveste, så bær over med afrundinger

Okay, 4 Mb burde kunne klare opgaven (mere eller mindre). Tak.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-08-02 15:19

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> skrev i en meddelelse news:ailutc$4dc$1@tux.netsite.dk...

> Tak for informationerne! Ved du om RAM til en HP II D passer i en II P ?
> Jeg er nemlig blevet tilbudt RAM fra en II D.
Jeg er ikke sikker. Men hvis det er original HP RAM kan du tjekke på deres hjemmeside om nummeret på rammen kan bruges i din
printer.

--
Mvh Ole S

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 05-08-02 22:51

"Steen F." skrev:
> Okay, 4 Mb burde kunne klare opgaven (mere eller mindre). Tak.

Ja, HP angiver selv at 1MB ekstra typisk er nok til at printe en helgrafik
side (letter-format 300 dpi)

http://makeashorterlink.com/?W1E343271

Mvh, Lars

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 00:17

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkx> skrev i en meddelelse
> Ja, HP angiver selv at 1MB ekstra typisk er nok til at printe en helgrafik
> side (letter-format 300 dpi)
>
> http://makeashorterlink.com/?W1E343271

Tak for linket!

Ved du evt. hvad der forstås vd "Duty cycle"?
Det står nævnt på den side du linker til - ca. midt på siden under punktet
"Performance":
Duty cycle.... Up to 12,000 pages

Forhåbentlig ikke levetid? Min har spyttet mere en 13000 sider ud og synger
defor måske på sidste vers...?

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 11-08-02 23:18

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> wrote in message
> "Thomas L. Christensen" <tlc@REMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Jeg har lige snakket med dem, og de kunne desværre ikke hjælpe. Kender du
> andre steder man kan købe brugt RAM eller computerdele?

Jeg fik mine 4 MB til en IIIP fra ebay.com. To kort med hver 2MB for $5 ialt
$19 incl porto. Slap for moms, men ved ikke om det var held eller
bagatelgrænsen.Jeg har et kort uden ram moduler, som forærer væk.

Dennis

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-08-02 23:53

"Dennis Schafroth" skrev:

> $19 incl porto. Slap for moms, men ved ikke om
> det var held eller bagatelgrænsen. [..]

Dit køb nåede lige akurat under bagatelgrænsen som er på ca. 165 kr.

Der er nemlig ikke så meget der hedder "held" mere, efter at Post Danmark
har fået lov at opkræve 50 kr. i gebyr for hver "fangst".

Mvh, Lars

Fra : Steen F.

Dato : 12-08-02 00:26

"Dennis Schafroth" <dennis@slet.schafroth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> $19 incl porto. Slap for moms, men ved ikke om det var held eller
> bagatelgrænsen.Jeg har et kort uden ram moduler, som forærer væk.

Hej Dennis.
Jeg har sendt en mail til dig vedr. kortet uden ram.

MVH
Steen