Jerlev kro
Fra : Jørgen Petersen

Dato : 04-08-02 10:38

Er der nogen som var kendskab til om denne kro/postgaard, der blev
nyopført i 1905, om
det var efter en brand, vil jeg meget gerne høre om det

det er altså Jerlev kro/hotel Postgaarden, i Jerlev herred Vejle amt

venlig hilsen Jørgen P.

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 04-08-02 13:22

Prøv at tage kontakt med

Egnsmuseet i Vandel,
Grindstedvej 30, 7184 Vandel, telf. 75 88 54 89
Egnsmu@egtved.dk

de har blandt andet udgivet en bog

Erindringer fra Egtveds sogne og storkommune

Med venlig hilsen
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : hgthomsen

Dato : 20-12-03 11:05

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 21-12-03 19:41

"hgthomsen" <hgthomsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja naturligvis er du det. det gik vist lidt for hurtigt før,
hun fik jo 3 drenge. så vidt jeg ved

Fra : Show The Andersens

Dato : 19-08-02 20:47

--
Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
"Jørgen Petersen" <joergen.petersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var efter en brand, vil jeg meget gerne høre om det
>
> det er altså Jerlev kro/hotel Postgaarden, i Jerlev herred Vejle amt

Har du fundet det du søgte - midt i ferietiden....
Hvor langt vil du tilbage i kroens historie. Har oplysninger fra 1950erne
interesse eller er det kroens tilblivelse?? Jeg kan huske lidt om kroen fra
min barndom i 50erne og muligt kan mine forældre huske mere, har det
interesse??? Har du forøvrigt prøvet at ringe til kroen??

Annette

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 20-08-02 20:04

Ja jeg har snakket med folk fra kroen, men ingen af dem kunne oplyse
om kroen brændte i 1904-05.

jeg ville også gerne vide lidt om den maler som udsmykkede den store sal på
kroen, det skulle have være
omkring 1910, men ingen af dem jeg har spurgt har kunnet oplyse noget.

iøvrigt har jeg fundet oplysninger om alle ejerne på kroen.

hvad er det for oplysninger du har fra 1950erne?

Venlig Hilsen Jørgen P.

Fra : Show The Andersens

Dato : 20-08-02 21:31

> hvad er det for oplysninger du har fra 1950erne?
>
> Venlig Hilsen Jørgen P.

Jeg har boet et par km derfra. Jeg har handlet nogle gange i den lille
købmandsbutik der var med indgang fra vognporten, jeg har været med inde i
krostuen, mine forældre har været til fester der. Jeg kan bl.a. huske at de
fortalte at kaffen efter maden fik man i kroværtens private stuer. Det er
småhistorier derfra jeg muligt kan stykke sammen.
P.S. Jeg er opvokset i Nr.Vilstrup og hvis dine aner har tilknytning til
området dernedimod kan jeg muligt huske nogle navne mm.

Annette

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 22-08-02 17:00

Hej Anette...

jeg har godt nok aner i Nr.Vilstrup, men det er meget langt tilbage, men i
Jerlev har jeg.

men jeg arbejder for Jerlev sogns lokalhistorisk forening, hvor vi for
øjeblikket arbejder med Jerlev kro's
historie - derfor interessen...
så det lyder godt hvis du kan huske nogle små historie fra Rodding og Musses

tid på kroen...
da vores historie jo vil blive mere levende med dem.....
kan du også fortælle noget om Jerlev kro som postsamlingssted?

på forhånd tak
Jørgen Petersen

Fra : lehd

Dato : 20-08-02 21:11

> [...]
> det var efter en brand, vil jeg meget gerne høre om det
>
> det er altså Jerlev kro/hotel Postgaarden, i Jerlev herred Vejle amt

Kroen har netop skiftet ejer har jeg set i lokalavisen )
mvh Kirsten

Fra : hgthomsen

Dato : 18-12-03 17:12

"Jørgen Petersen" skrev d. 04-08-02 10:38 dette indlæg :
> [...]
>
> venlig hilsen Jørgen P.
> Prøv at skrive til Rasmus Garne Harehøjen 4 8800 Viborg
Hans far ( min morfar ) var bror til Musse Rodding

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Petersen

Dato : 18-12-03 17:50

Hej..

Jamen jeg har da forlængst talt med Rasmus Garne, han var meget
interesseret, men kunne desværre
ikke hjælpe.

du er altså en af Musses børn ?

MVH.. Jørgen P.