MSI K7D-L Master - Min brænder kan ikke br~
Fra : Simon - [8000]

Dato : 04-08-02 09:44

MSI K7D-L Master - Min brænder kan ikke brænde mere ??

Hej Alle

Efter jeg har skiftet mit MSI K7T-Pro RU2 ud med et dual bundkort, kan min
brænder ikke brænde skiver mere... jeg har opgraderet firmware på brænderen
(RICOH MP7080A), men uden held... det er som om at Nero gerne vil brænde,
men når processen går igang så går skidtet ned efter at bufferen er blevet
fyldt ??

- Jeg har prøvet både med ATA100,ATA66 & ATA33 kabler med samme resultat.
- Har prøvet med og uden AMD's EIDE driver
- Når bundkortet finder drevet står der " RICOH CD R/RW" - så den ved at det
er en brænder.

Nogen gode forslag ??

Mvh

Simon
Århus C.

Fra : Peter

Dato : 05-08-02 07:39

Lyder som om du har prøvet det meste, hvertfald af det som jeg selv ville
prøve.
Har du evt. prøvet med et andet brænderprogram? er nero opdateret til nyeste
version? hvilket OS?

Prøvet hvor den sidder alene på det sec. kabel, master / slave? Prøvet som
slave på den pri.?

/peter

Fra : Simon - [8000]

Dato : 07-08-02 09:37

> [...]
> version? hvilket OS?
>
> Prøvet hvor den sidder alene på det sec. kabel, master / slave? Prøvet som
____________________________________

OS win XP pro, Nero er updatet til 5582 - tror den hedder, der er en nyere
udgave, men denne skulle virke just fine. Der er forsøgt med alle
tilkoblingsmuligheder....
Har ikke prøvet et andet brænder program - en god Ide derimod...
Skal til at teste drevet på en anden maskine - skriver når jeg ved mere....

Simon
Århus C.

Fra : Simon - [8000]

Dato : 07-08-02 10:24

Brænder nu testet på en Duron600 - ASUS A7V-E - brændte en skive i første
hug.... med nero 5590...... underligt. ?? ??

Simon
Århus C.

Fra : Peter

Dato : 07-08-02 10:58

Hmm, lyder underligt som om det kunne være et problem med AMD's chipset og
det brænderprogram.

Bruger du den nyeste IDE driver? 1.43s
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/eide_143s.exe

Prøv at opdatere nero til nyeste version, det kunne muligvis hjælpe på
problemet. Mener det er gratis fra www.ahead.de

Hvis det begge mislykkes, prøv et andet brænderprogram for at se om det er
nero eller Windows der er fucked up.

Fra : Simon - [8000]

Dato : 07-08-02 13:48

1 . Jeg har prøver med den nye Nero 5590 - Fungerede ikke !
2. Opdateret EIDE driveren - men det er den samme som jeg har fra MSI CD'en
(har downloadet v1.43s siger at driveren allerede er installeret) - hjalp
altså heller ikke !
3. Kan ikke forestille mig det er Windows - da jeg fejlen først er kommet
efter jeg lavede en helt frisk/ren installation af win XP pro. - håber jeg
ved gud det ikke er !

4. Nu tester jeg lige med et andet brænder program.... - plz det er det der
er galt....

Tror måske også det kan være bundkortet - har skiftet et af dem, da den ene
sokkel smeltede sammen om min stakkels MP processor - processoren blev dræbt
på - stedet smeltet fast til sin banemand.

Nå men tak for rådene indtil videre...

Simon
Århus C.