Soltek SL-56D1
Fra : Steen Sommer Anderse~

Dato : 04-08-02 08:52

Omtalte bundkort monteret med k6-II 400 MHz har 1 (mindst) irriterende
problem:
- det anderkender ikke store harddiske hverken når det autodetekterer eller
når jeg forsøger at sætte bios-parametrene manuelt. Jeg har således forsøgt
at anvende en Samsung SV4002H (40 GB) uden held.

Jeg har forsøgt at upgradere bios til nyeste L5 hvilket ikke hjalp
synderligt.

P.s. Maskinen skal anvendes som Linux-server.

Har nogen en forklaring eller endnu bedre en løsning??

hilsen Steen

Fra : Klaus

Dato : 04-08-02 09:34

"Steen Sommer Andersen" <steensommer@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> synderligt.
>
> P.s. Maskinen skal anvendes som Linux-server.
>
> Har nogen en forklaring eller endnu bedre en løsning??

Prøv med en diskmanager. Formodentlig på Samsungs hjemmeside.
Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-02 15:41

Klaus wrote:

> Prøv med en diskmanager. Formodentlig på Samsungs hjemmeside.

Men vær opmærksom på at der lægges en udvidelse til BIOS'en i starten af
harddisken, som gør at der kan genkendes større harddiske.
Den udvidelse er ikke specielt heldig, hvis du nogensinde prøver at
boote på den disk i en anden pc, som har den udvidelse i BIOS'en i forvejen.
Det kan smadre filsystemet totalt = _mange_ forsvundne filer, hvis der
da overhovedet kan reddes noget.