selskabsspiser
Fra : MM

Dato : 04-08-02 08:07

Vores Grand danois på 14 mrd. er en rigtig selskabsspiser. Han spiser aldrig
hvis han er alene hjemme, og heller ikke hvis vi ligger i soveværelset.
Om morgenen når vi står op, nærmest overfalder han sin madskål og ligeledes
når vi kommer hjem efter at have været ude.
Han er ret tynd, men får hvad han skal have (når han altså gider spise det)
Er der andre der kender det? Vi er vant til at have en labrador der sluger
maden så snart det bliver hældt i skålen, så det er ret uvant for os.
Det er fuldstændig ligemeget om vi fylder skålen op med dåsemad, sovs og
kartofler, eller alm. hundemad.. Hvis ikke vi er der, spiser han
ingenting....
Tænk hvis vi andre havde den selvdiciplin
Venlig hilsen Mia

Fra : Ragna Skott

Dato : 04-08-02 13:54

Vores schæferhund har lidt af den samme vane som jeres selskabsspiser. Han
starter godt nok, når maden bliver sat ud i bryggerset, men efter ganske
kort tid kommer han lige et vend ind i køkkenet for at se, om han går glip
af nogle rester. Når han så får besked om, at der ikke er mere at få, spiser
han lidt mere, hvorefter han lægger sig og venter, indtil jeg kommer ud for
at lufte ham efter maden. På det tidspunkt bliver madskålen pludselig
interessant igen, og så kan jeg stå og vente, indtil han "har tid". Hvis jeg
går ind i køkkenet igen, holder han op med at spise, og det hele starter
forfra.

Levninger bliver ofte spist i begejstring, når en af os kommer tilbage efter
at have været væk.
Han er 10 år nu, så han vokser nok ikke fra det!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ksa

Dato : 04-08-02 15:22

Jeg har en Grand Danois hvlap på 4mdr, han vil helst spise når vi er der,
men kan også selv.
Den gamle jeg havde han var lige glad han åd når han havde lyst om vi var
hjemme eller ej.

Ksa

Fra : MM

Dato : 05-08-02 12:32

> Jeg har en Grand Danois hvlap på 4mdr,
næææh det var da dejligt endelig at møde nogle "ligesindede" her

han vil helst spise når vi er der,
> men kan også selv.
> Den gamle jeg havde han var lige glad han åd når han havde lyst om vi var
> hjemme eller ej.

Tjae...så er det jo nok ikke engang bare racen der er "noget galt med" *SSS*
Det er jo heller ikke fordi det generer os, men det virker bare lidt pusigt
jo
Venlig hilsen Mia