Eltie Group K7S5A Bundkort
Fra : Peter Skovgaard

Dato : 04-08-02 01:32

Hej i NG. Jeg har et problem. Jeg har lige købt et Elite Group K7S5A
bundkort som skulle understøtte alle AMD Duron/Athlon samt XP processorer.
Jeg har samlet det efter forskrifterne og har prøvet at boot op, men der
sker ingenting. Jeg får ikke engang et biosbip som tegn på at systemet
starter. Er der nogen derude der har nogen erfaring med dette kort. Jeg
håber at der er nogen der ved noget om lige netop det kort, for det skulle
gerne køre. Jeg har læst på Elite Group´s hjemmeside, at kortet understøtter
alle Duronprocessorerne også de som kører 100MHZ systembus. Altså skulle det
gerne virke, men det gør det bare ikke.
Jeg håber at gruppen her kan hjælpe mig.
Venlig Hilsen
Peter Skovgaard

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 04-08-02 03:16

"Peter Skovgaard" <peter.skovgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> gerne virke, men det gør det bare ikke.
> Jeg håber at gruppen her kan hjælpe mig.

Jeg har fået løst problemet med K7S5A Motherboardet. Det var uens
ramblokke der lavede problemet. Det er blevet løst. Jeg fandt ud af , at en
af blokkene kun var PC100 RAM og kortet kræver at alle blokke er PC133RAM
for at ville køre.
Hilsen
Peter Skovgaard

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-08-02 16:07

On Sun, 4 Aug 2002 02:31:46 +0200, Peter Skovgaard wrote:

> [...]
>gerne virke, men det gør det bare ikke.
>Jeg håber at gruppen her kan hjælpe mig.

K7S5A og K7S6A er kræsne med hensyn til de PSU'er de vil lege med!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
NEVER lie to a telepath or an empath. It WON'T work.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 04-08-02 14:25

Jeg tror nu nærmere det er amd´s cpuér der er krævende
(min 300W) (;-p)

Jeg har selv et af disse bundkort, og min erfaring er,
at det er særdeles tolerant, meget stabilt, og en effektiv
samt billig måde at opgradere på. ()

Mvh

/Flemming

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-08-02 16:51

On Sun, 4 Aug 2002 15:25:19 +0200, Flemming Jacobsen wrote:

> [...]
>
>Jeg har selv et af disse bundkort, og min erfaring er,
>at det er særdeles tolerant, meget stabilt, og en effektiv

Nope, der er direkte PSU'er de er intolerante overfor...er også selv stødt
ind i problemer - jeg kunne fx ikke bruge min Silent Systems PSU 325W, men
den larmende AOpen 300W ting er der ingen problemer med...

Og ja det er gode bundkort, så længe man holder sig fra rev 1.0...der er
oftest mange-mange problemer (En mildest talt uheldig fejlrate - afaik den
højeste på markedet, ustabilitet med optimerede drivere osv)....ECS har ikke
været 100% heldige med K7S5A og specielt K7S6A på dette felt....derudover har
SiS dette forår også haft uheld med de to chipsæts, med af-arter (Lav ydelse
og ustabilitet).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Don't be so open minded that your brains leak out.