Datostyret sidevalg
Fra : Severino Petersen

Dato : 03-08-02 22:50

Jeg skal lave en side der automatisk linker til en ny side, med
det sammen. Her mangler jeg en script der kan vælge den nye side
alt efter de udvalgte skille/start datoer for sidens aktuellitet.
Man kan så på den måde vise f.eks.de aktuelle arrangementer for
den kommende måned - eller man kan vise en side der er
årstidsbestemt.
Mulighederne er mange, men det var så lige denne script som
spøger!

Har I et godt forslag??????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-08-02 23:13

Sat, 3 Aug 2002 21:50:10 +0000 (UTC), skrev Severino Petersen
<severino@petersen.tdcadsl.dk>:

>Jeg skal lave en side der automatisk linker til en ny side, med
>det sammen. Her mangler jeg en script der kan vælge den nye side
>alt efter de udvalgte skille/start datoer for sidens aktuellitet.

Prøv at kig på
<http://www.merlyn.demon.co.uk/js-date1.htm#Cyc> om det er
brugbart.

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 03-08-02 23:40

Jeg vil lige tilføje, at jeg har hentet kildeteksten fra mange forskellige
sider, hvor der var en funktion, der kunne minde om denne funktion, og som
jeg har leget lidt med, men desværre, funktionen udeblev.
Nu er jeg ikke nogen ørn til scripts, men får dog noget til at virke en gang
imellem.

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 04-08-02 15:54

Jeg blev ikke så meget klogere af den side, der er henvist til af Knud Gert.
Der var ikke rigtigt noget i den som matchede det jeg skulle bruge.

Obs! Jeg plejer selv, når jeg kan hjælpe andre, at vedhæfte det materiale
som jeg har, så de kan afprøve det. Og det vil jeg fortsat gøre.

"Severino Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-02 18:11

Sun, 4 Aug 2002 16:54:05 +0200, skrev "Søren L. Petersen"
<severino@petersen.tdcadsl.dk>:

>Obs! Jeg plejer selv, når jeg kan hjælpe andre, at vedhæfte det materiale
>som jeg har, så de kan afprøve det. Og det vil jeg fortsat gøre.

Jeg har ikke brugt noget af, der var på siden.
Men det så da ud som om det var noget du kunne bruge.

Men hvis du ikke kan, så må du da meget undskylde. at jeg har
spildt din tid.

Fra : find clausen

Dato : 04-08-02 19:03

On Sun, 04 Aug 2002 19:10:31 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Men hvis du ikke kan, så må du da meget undskylde. at jeg har
> spildt din tid.

Ja, han skal i killfiltret !!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 08:37

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Ja, han skal i killfiltret !!!

LOL
Ingen tolerance. Svar efter reglerne, eller ryg i Knud Gerts killfilter

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 09:00

Mon, 5 Aug 2002 09:36:51 +0200, skrev "SumSum"
<motor30@hotmail.com>:

>Ingen tolerance. Svar efter reglerne, eller ryg i Knud Gerts killfilter

Jeg har ikke smidt den oprindelige spørger i noget killfilter og
har heller ikke skrevet det.

Fra : find clausen

Dato : 05-08-02 10:38

On Mon, 05 Aug 2002 10:00:07 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har ikke smidt den oprindelige spørger i noget killfilter og
> har heller ikke skrevet det.

Humor er formentlig også tilladt her, Knud ...
Slap din rynkede pande af ......

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 19:57

> Jeg har ikke smidt den oprindelige spørger i noget killfilter og
> har heller ikke skrevet det.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Der hentydes til din tolerante signatur nederst i alle dine indlæg

Hilsen
SumSum
Der ikke har behov for en signatur

---

Fra : find clausen

Dato : 05-08-02 21:25

On Mon, 5 Aug 2002 20:57:16 +0200, "SumSum" <motor30@hotmail.com>
wrote:

> Der ikke har behov for en signatur
>

> ---

)) men som alligevel har det !!!!!!!!! )))))))))

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 22:08

"find clausen" <qazwsx669@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> )) men som alligevel har det !!!!!!!!! )))))))))

LOL
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne det. Jeg ville ellers gerne spare læserne
for den unødvendige download

hilsen
SumSum

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 22:03

Mon, 5 Aug 2002 20:57:16 +0200, skrev "SumSum"
<motor30@hotmail.com>:

>Der hentydes til din tolerante signatur nederst i alle dine indlæg

Det må være mit valg.

Jeg mener, at jeg er rimelig hjælpsom, til gengæld forventer jeg
at folk overholder netiketten.

Men jeg har ikke nogen i killfilter, jeg har det i mit hoved og
kan nogenlunde huske, hvem der groft vedbliver at bundcitere, så
jeg undlader at svare på deres indlæg.

Men desværre hænder det, at jeg kommer til at svare nogen, jeg
ikke burde have svaret.

Fra : find clausen

Dato : 05-08-02 22:15

On Mon, 05 Aug 2002 23:02:48 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Men desværre hænder det, at jeg kommer til at svare nogen, jeg
> ikke burde have svaret.

Du er flink nok, ingen tvivl om det !!!
men du skulle måske overveje, at være være KNAP så firkatet og blive
knap så irriteret når en og anden laver en fejl ... GLID henover det
(ignorer det) brug din tid til det du er god til, - og spar vi andre
for en masse støj IMHO ...

med venlig hilsen !!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Cocktail-Henning

Dato : 06-08-02 13:21

Severino Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg skal lave en side der automatisk linker til en ny side, med
> det samme.

Jeg vil foreslå at du bruger <refresh ...> taggen.
dvs at siden udskiftes med en anden side,
(enten med det samme eller efter x-skunder...)

her er et eksempel:

<head>
<title></title>
<!--
// udarb/tilpasset af Cocktail-Henning 6 aug 2002
var Today = new Date();
var ThisDay = Today.getDay();
var ThisDate = Today.getDate(); // Dag i måned 1..31
var ThisMonth = Today.getMonth()+1; // Måneden 1-12
var ThisYear = Today.getFullYear(); //året =2001 fx

var linkurl = ""; // denne her "sjover" fylder vi ud med et link
undervejs...

// og så skal vi ellers indsætte dato- intervaller...

// fx ...
if ((ThisYear==2002) && (ThisMonth==8) && (ThisDate>=14) &&
(ThisDate<=22)) // fra den 14 til den 22 august - men KUN i år!!
{
linkurl = "www.et-eller-andet.dk";
}

if ( (ThisMonth==12) && (ThisDate<=24) ) // Julekalderen fra 1.12
- 24.12 ...
{
linkurl = "http://www.santa.gl/asp/kids/calendar" + ThisYear +
"/front.asp?language=dk";
}

if ( (ThisMonth==1) ) // i hele januar
{
linkurl =
"http://www.vectorlounge.com/04_amsterdam/jam/wireframe.html";
}

if ( (ThisMonth==2) && ((ThisDate==8) || (ThisDate==3) ||
(ThisDate==19)) ) // i een af de 3 dage skal vi råbe hurra for
mormor...
{
linkurl = "fotosfamilie/mormor/mormorsiden.html";
}

if ( (ThisYear==2002) && (ThisMonth==4) && (This==1)) // aprilsnar
på den første april
{
linkurl =
"http://www.tranexp.com:2000/InterTran?type=url&url=http://www.chrys
lerbuilding.org&from=eng&to=dan";
}

// og hvis vi ikke har noget på programmet???

if ((linkurl=="") || (linkurl==null))
{
linkurl = "http://tv.tv2.dk/"; // så tager vi sgu da TV
programmet
}

document.write("<meta http-equiv='Refresh' content='0; url=" +
linkurl +"'>") // her lægger vi en refresh ind...
// -->
</head>