Help??
Fra : NEWS

Dato : 03-08-02 23:23

Hej alle sammen.

Jeg er ny til C og ville høre om der er nogle af jer der har nogle
tuts/bøger/andre ting i har lyst til at give mig med på vejen(i form af
link/tektdokumenter og den slags). Det ville være en stor hjælp hvis i ville
det da jeg syntes der er et MEGET stort udvalg.. og da jeg kan se at der er
mange af jer her der er gode til C tænkte jeg i jo os må ha startet et sted
.... så i har nok nogle ting der kunne hjælpe mig! :) ... Mange tak på
forhånd

-Michael AKA: wwhitepulse

Fra : Byrial Jensen

Dato : 04-08-02 21:06

NEWS <wwhitepulse@hotmail.com> skrev:
> Hej alle sammen.
>
> Jeg er ny til C og ville høre om der er nogle af jer der har nogle
> tuts/bøger/andre ting i har lyst til at give mig med på vejen(i form af
> link/tektdokumenter og den slags).

Standardværket er "The C Programming Language" af Kernighan og
Ritchie, 2. udgave, 1988. Den fås også oversat til dansk hvis man
foretrækker det. Eneste ulempe er at den ikke er opdateret til den
seneste version af C (kaldet C99 fordi den kom i 1999), men
omhandler versionen fra 1989 (kaldet C89 eller ANSI C).

Hvis du finder andre bøger, kan du evt. tjekke om den er anmeldt på
http://www.accu.org. Dér findes mange anmeldelser af C- og også (og
nok især) C++-bøger

Derudover vil jeg anbefale at studere andres C-kode og prøve at
forstå alle detaljerne og se hvordan man gør forskellige ting i
praksis. Mange frie programmer er skrevet i C, så der skulle være
nok at vælge imellem alt efter smag og interesser.