Mandrake installation gør knuder
Fra : Gregers Petersen

Dato : 03-08-02 19:24

Hejsa.

Jeg har besluttet at der skal Mandrake 8.2 på min gamle computer (K6-2 266,
64MB ram, 1GB HD)
men under installationen begynder den at gå i stå, gerne lige omkring
pakkekopieringen hvor den somme tider spørger om jeg ønsker at fortsætte
selvom pakke xxx ikke blev installeret korrekt, efter to tre af disse
beskeder går maskinen kold.

Det mærkelige er at da jeg ikke synes det kunne passe, og rev en gammel RH
6.0 frem, installeredes den uden problemer?

(Mens der også var problemer med MD 8.0 og MD 8.1)

Er der nogen, som har oplevet lignende problemer?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Michael Andreasen

Dato : 03-08-02 20:15

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote in message
> Det mærkelige er at da jeg ikke synes det kunne passe, og rev en gammel RH
> 6.0 frem, installeredes den uden problemer?

Jeg kender ik så meget til Mandrake, men det lyder som om du i alle tilfælde
har liiige rigelidt ram, hvis du skal køre noget X-win med en v8 +

Mvh
Michael

Fra : Claus Kühle

Dato : 03-08-02 20:45

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> skrev i en meddelelse
> pakkekopieringen hvor den somme tider spørger om jeg ønsker at fortsætte
> selvom pakke xxx ikke blev installeret korrekt, efter to tre af disse
> beskeder går maskinen kold.

Jeg havde nøjagtigt samme problem på en amdk6-2 380 med 128 mb ram og 8gb
harddisk.Og mandrake 8,2
Problemet var cd-rom drevet (som var et nyt 52x) som ikke kunne indlæse
rigtigt.
Løsningen for mig var at isætte et gammelt 4x speed cd-drev - og vupti - det
kørte.

Venlig hilsen
Claus Kühle

Fra : frank damgaard

Dato : 04-08-02 11:16

Claus Kühle <nyheder@kyhle.dk> wrote:

> [...]
> rigtigt.
> Løsningen for mig var at isætte et gammelt 4x speed cd-drev - og vupti - det

Måske en"hdparm" justering også kan hjælpe ?

Jeg har med SuSE 8.0 og et DVD/cdrom drev også problemer,
men efter "hdparm -d1 -d1 -c1 -a8 /dev/hdc"
virker det. (egentlig er -d1 (dma) og -c1 (32bit IO) normalt nok)
Dette på en K6-2/300MHz med ALI/aladinV chipsæt.
Om ikke andet så kunne jeg i log fil se IO fejl fra drevet indtil
DMA blev slået til.

Måske "mindre" CPU'er har problemer i PIO mode ved større
hastigheder fra DVD/cdrom.?

PS.
Jeg har dog også haft et par defekte CDdrom drev hvor kuglelejet
tabte kuglerne (og raslede rundt i stedet).
Her hjælper kun udskiftning.....

--
no signature :)