Køler til P4 2.266GHz
Fra : Nikolaj

Dato : 03-08-02 18:50

Hvilken køler er best (mest lydløs) til en subj?

Jeg har kigget på en Silent Viking, er det den bedste og er der nogle der er
bedere?

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-08-02 20:08

On Sat, 3 Aug 2002 19:50:23 +0200, Nikolaj wrote:

>Hvilken køler er best (mest lydløs) til en subj?

Prøv at spørge i dk.edb.hardware.stoej

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Leony

Dato : 04-08-02 11:04

"Nikolaj" <woel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken køler er best (mest lydløs) til en subj?
> Jeg har kigget på en Silent Viking, er det den bedste og er der nogle der
er
> bedere?

Jeg har købt en Silent Viking. Jeg synes ikke den køler megagodt. Har prøvet
med den termiske pad og med kølepasta, ingen forskel i temperaturen, 42-48
idle og 60-62 grader ved full load. Heller ingen ændringer med en kraftigere
blæser. Skal dog ikke udelukke at det er proberne på mit Abit BD7-Raid der
er ude med aviser, og derfor ikke måler korrekt.
Jeg købte Vikingen fordi at der sidder en 80mm blæser på, som man så kan
udskifte som man har lyst. Den blæser der sidder på, er meget lydløs min
Maxtor overdøvede faktisk blæseren, så den kan kun få anbefalinger herfra
mht lydløshed - køleevnen er desværre ikke i top (i hvert fald hos mig).
Overvejer at købe en Silent Storm, men ved ikke om det er besværet værd.
Du kan læse tests af diverse kølere her:
http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/1.htm
Temperaturmålinger skal dog tages med et gran salt, da de varierer fra
bundkort til bundkort.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/