MSSQL: Avanceret WHERE klausul
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-02 17:51

Hej,

Kan man lave noget lign dette :

CREATE PROCEDURE proc
(
@FirmaId int = -1
)
AS

SELECT
Id,
FirmaId,
Navn,
Beskrivelse
FROM personer
WHERE ( IF( @FirmaId = -1 ) FirmaId = ANY( SELECT DISTINCT Id FROM firmaer )
ELSE FirmaId = @FirmaId )

- altså; hvis @FirmaId er lig -1 ( default ) returneres alle personer og
hvis @FirmaId er lig et andet tal returneres kun de records hvor kriteriet
passer.

( Ovenstående virker naturligvis ikke, og problemet kunne sagtents løses med
2 forskellige seletc's, men hvis der nu er f.eks. 3 parametre på proceduren
bliver 2 høns hurtigt til 9 )

På forhånd tak...

Søren Staun Jørgensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-08-02 19:50

"Soren Staun Jorgensen" <ssj(at)cadeye(dot)dk> wrote
> [...]
med
> 2 forskellige seletc's, men hvis der nu er f.eks. 3 parametre på

Du prøver at lave dynamisk SQL i en stored procedure. Det gør man som regel
ved at ved at bruge EXEC funktionen eller sp_executesql

Du kan læse mere her:
<http://www.sqlteam.com/item.asp?ItemID=4599>
<http://www.sqlteam.com/item.asp?ItemID=4619>

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-02 11:49

Jamen selvfølgelig

Tak for hjælpen...

Søren

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 05-08-02 10:43

On Sat, 3 Aug 2002 18:51:11 +0200, "Soren Staun Jorgensen"
<ssj(at)cadeye(dot)dk> wrote:

>Kan man lave noget lign dette :

> [...]

Hvad med

WHERE @FirmaId = -1 OR FirmaId = @FirmaId

(det er ikke helt det samme - men hvis FirmaID altid henviser til en
række i firmaer er resultatet det samme)

--
Nis Jørgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-02 11:53

Hej Nis,

Duer ikke da Id på firmaer er identity, og -1 derfor ikke findes.

Svaret må være dynamisk SQL

Søren

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 05-08-02 14:39

On Mon, 5 Aug 2002 12:52:37 +0200, "Soren Staun Jorgensen"
<ssj(at)cadeye(dot)dk> wrote:

>Duer ikke da Id på firmaer er identity, og -1 derfor ikke findes.

Men jeg tester på parametren, og ikke på feltet i tabellen. Jeg kender
ikke meget til MSSQL server, men jeg kan ikke forestille mig at mit
forslag ikke virker. Har du prøvet det?

>Svaret må være dynamisk SQL

Det kan garanteret også gøres på den måde.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-02 16:43

Hej Nis,

Upps - det havde jeg lige overset, sorry !

Og, ja - du har ret det virker faktisk - tak