Problemer med download fra Apache 1.3.22
Fra : Dennis Petersen

Dato : 03-08-02 17:02

Hej
Jeg sidder lige og leger med MRTG, og derfor prøver jeg at downloade en stor
fil fra min server. Min server fungerer også som gateway for min klient som
begge sidder bag en Cisco 677 router.
Når jeg downloader fra min klient kan jeg så måle aktivitet på både ind og
ud data... Dette er fint og som det skal være.... MEN...
Når jeg har downloaded ca. 6 MB så stopper den og laver en time-out. Er det
noget konfiguration af Apache jeg har overset?
Mvh
Dennis P

Fra : Christian Laursen

Dato : 03-08-02 17:20

"Dennis Petersen" <fessor@software.dk> writes:

> [...]
> Når jeg har downloaded ca. 6 MB så stopper den og laver en time-out. Er det
> noget konfiguration af Apache jeg har overset?

Jeg har set TCP forbindelser gå i stå en del gange gennem en 677'er, når de
er initieret udefra.

For det meste kan de vækkes til live igen, ved at forbinde til samme port
ret hurtigt efter, at den første forbindelse er død.

Jeg har dog hørt rygter om, at det er fixet i nyere versioner af softwaren
til den.

Christian Laursen

Fra : Dennis Petersen

Dato : 03-08-02 17:35

> [...]
> ret hurtigt efter, at den første forbindelse er død.
>
> Jeg har dog hørt rygter om, at det er fixet i nyere versioner af softwaren
Jeg kører med version 2.3.4 som er den nyeste Cybercity har annonceret...
Det er rigtigt at hvis jeg bruger en download manager kan jeg bare fortsætte
med det samme det sker, men det er jo ikke alle der har en download
manager... så det er en lidt uheldig opførsel.
Men det virker bare som om der er en max begrænsning på overførsel fra 1
forbindelse... og derfor tænkte jeg noget apache...
mvh
Dennis P

Fra : Dennis Petersen

Dato : 03-08-02 17:41

> Jeg kører med version 2.3.4 som er den nyeste Cybercity har annonceret...
Pjat med mig.. 2.4.6

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-08-02 23:33

On Sat, 3 Aug 2002 18:02:23 +0200, Dennis Petersen <fessor@software.dk> enlightend everyone in dk.edb.system.unix with:
> Når jeg har downloaded ca. 6 MB så stopper den og laver en time-out. Er det
> noget konfiguration af Apache jeg har overset?

Er der nogen speciel grund til, at du ikke har prøvet med en nyere apache?
Den nyeste lige nu hedder 1.3.26. Det kunne være en opgradering løste
problemet.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-08-02 09:39

Chano Andersen wrote:
> [...]
> Er der nogen speciel grund til, at du ikke har prøvet med en nyere apache?
> Den nyeste lige nu hedder 1.3.26. Det kunne være en opgradering løste

I hvert fald er der fundet et sikkerhedshul i Apache, bl.a. for version
1.3.22. Version 1.3.26 blev udgivet for at lappe dette hul.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : John Hinge

Dato : 04-08-02 11:38

On 04 aug 2002 Lars Kongshøj was heard to say:

> I hvert fald er der fundet et sikkerhedshul i Apache, bl.a. for
> version 1.3.22. Version 1.3.26 blev udgivet for at lappe dette
> hul.

Men nogle Linux distributioner har valgt at patche deres apache 1.3.22
med bugfixet i stedet for at lave en ny apache distribution, så man
kan ikke automatisk gå ud fra en maskine er 'på den' bare fordi den
kører en 1.3.22

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Dennis Petersen

Dato : 04-08-02 15:36

> [...]
> med bugfixet i stedet for at lave en ny apache distribution, så man
> kan ikke automatisk gå ud fra en maskine er 'på den' bare fordi den
Jeg kører med en Redhat 7.2 som jeg regelmæssigt kører en up2date på - så
hvis de har patchet den så er den patchet...
Er der nogle fordele ved at gå helt op til version 2.0?
mvh
Dennis P