Lidt om Fru V og Tortie
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 03-08-02 12:01

Så er det to uger siden de flyttede ind!

Fru V er rigtig dygtig er hun :) Hun er en entusiatisk jæger, alt bliver
jagtet og fanget og så jagtet igen. Hun foretrækker helt klart at hendes
mad ikke er levende, og for at være helt sikker, bliver lidt større
stykker ofte lige revet en tur rundt på gulvet, hoppet på, skubbet til,
hoppet på igen, jagtet, smidt ud i entreen og så forfra igen indtil
Tortie kommer og spiser det for næsen af hende. Det er ikke lykkedes
hende at få spist en gærtablet endnu, den er meget sjovere at trille hen
over gulvet, men Tortie får i hvert fald *sin* ration dækket.

Hun er også meget legesyg og heldigvis for hende er der så to der gider
lege med hende. Kløerne mærker jeg ikke så meget til, hun har forstået at
dem bruger man ikke når man leger. Hun er stadig ikke vild med at blive
nusset mere end et halv minut ad gangen, jeg har heller ikke hørt hende
spinde endnu, men hendes reserverede ydre bliver forrådt af hendes
selskabelighed. Det er ikke muligt for hende at være alene, hun skal
helst være inden for en halv meter af Tortie eller mig.

Der har i øvrigt aldrig været problemer med at bruge bakken eller de
forskellige kradsebrædt for nogen af dem, de har fået en super opdragelse
dernede på Lolland :)

Det er sjovt at se hvor forskellige de er, og at de alligevel har det
rigtig godt sammen. Tortie går dagen i møde med stoisk ro, jeg tror ikke
det er muligt at bringe hende ud af fatning. Fru V derimod er fuld af
nysgerrighed og undren, bare den måde hun kigger på en med hovedet på
skrå mens hun sandsynligvis funderer over om ham der mon ikke vil blive
imponeret over det næste angreb på køkkenrullen.

Dagliglivet med de to har i hvert fald opfyldt mine forhåbninger og
forventninger til det at have sine egne katte, jeg kan slet ikke lade
være med at føle mig utrolig heldig når jeg træder ind ad døren, og de
sidder der side om side og venter i entreen.

Carsten Sørensen

Fra : Inger Kaya

Dato : 03-08-02 12:12

Dejligt at høre det går så godt ovre hos Jer.

/ Inger Kaya

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-08-02 12:30

Århhh manner nu tuder jeg glædes-tårer
giv dem begge en kramme-nusser

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-08-02 16:31

In article <aigd5d$17h2$1@news.cybercity.dk>, Carsten Sørensen
<lbb8ule8001@sneakemail.com> wrote:

Hej Carsten

Hvor er det bare en dejlig fortælling. Jeg tror den lille hårdt prøvede
Tortie er landet det helt rigtige sted

> [...]
> det er muligt at bringe hende ud af fatning. Fru V derimod er fuld af
> nysgerrighed og undren, bare den måde hun kigger på en med hovedet på

Jeg kan godt huske det udtryk fra en lille Donna på 14 - 15 uger - der
sad i vindueskarmen på badeværelset og betragtede mig med undrende øjne
og hovedet på sned, mens jeg børstede tænder. Jeg kunne ligefrem høre
det knage i det lille hovede: "Hva' _laver_ hun dog??" *gg*

> [...]
> være med at føle mig utrolig heldig når jeg træder ind ad døren, og de
> sidder der side om side og venter i entreen.

Ja - det er bare lykken
Og jeg vil tillade mig at mene, at du også har et par heldige katte

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : AEK

Dato : 03-08-02 18:11

> [...]
> være med at føle mig utrolig heldig når jeg træder ind ad døren, og de
> sidder der side om side og venter i entreen.

Hej Carsten !

Det glæder mig MEGET at høre, at det går så godt mellem Jer - og at pigerne
er løbet med dit hjerte.
Oscar har en ide om, at når vi kommer hjem, at så skal han hyle / pive hele
vejen ud til entredøren - og så op i vores arme
Han skal ligesom være sikker på, at vi HAR hørt, at han er på vej......

Hvor er det dejligt, at Tortie har fundet SIT hjem nu.
Mine katte er utilfredse med billederne af Tortie & Fru V. på bordet - de må
nemlig ikke ligge på vores......

Fortsat pøj pøj med damerne, som styrer dig med hård hånd....*G*

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 04-08-02 11:17

Hej Carsten

Det lyder som om at Tortie og Fru V har det rigtigt godt. Dejligt at
det går så godt. Det glæder mig at Tortie og ikke mindst killingerne
har fået så gode hjem.

Kate