Nyt keyboard
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-02 12:20

Mit gamle OEM tastatur skal nu skiftes ud med det bedste keyboard jeg
kan få fingrene i. Jeg har seriøst kigget på et Keytronic KT2001 USB
http://www.keytronic.com/home/products/specs/euro_kt2001.htm
som skulle være noget af det bedste. Jeg er ligeglad med design og
genvejsknapper, det skal bare være ergonomisk og solidt. USB er heller
ikke af vejen Er der andre keyboards der er bedre end Keytronic
eller hvad?

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 03-08-02 13:04

<Johannes Clausen> skrev:

> [...]
> genvejsknapper, det skal bare være ergonomisk og solidt. USB er heller
> ikke af vejen Er der andre keyboards der er bedre end Keytronic

Keytronic ER det bedste USB keyboard på markedet! IMHO.
Mit KT2001 USB virker perfekt, ingen ko på isen der.

--
Venligst >> Rasmus.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-08-02 15:35

"Rasmus A. N." <rasmus@spectrus.dk> wrote in message

> Keytronic ER det bedste USB keyboard på markedet! IMHO.
> Mit KT2001 USB virker perfekt, ingen ko på isen der.

Men din mening dækker formentlig ikke over en brøkdel af de keyboards på
market.
Men ingen tvivl om at Keytronic er kendt for at lave gode keyboards.
Personligt kan jeg så anbefale et Microsoft Natural Keyboard Pro eller noget
i den dur.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 04-08-02 16:40

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev:

> Men din mening dækker formentlig ikke over en brøkdel
> af de keyboards på market.

Keytronic laver store dele af markedets tastaturer, men
under et andet navn.

> Men ingen tvivl om at Keytronic er kendt for at lave gode keyboards.

Jeps.

> Personligt kan jeg så anbefale et Microsoft Natural Keyboard Pro eller noget
> i den dur.

Det keyboard kan jeg bestemt ikke anbefale. Ikke nok med at
det fylder meget, larmer meget og generelt bare er 'Træls', det
laver også unoder under XP.
Indmaden i nævnte M$-board kommer sjovt nok fra Keytronic.

--
Venligst >> Rasmus.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 05-08-02 10:16

Ok, du kan ikke lide ms-keyboard.
hvilke unoder er det, du har under XP.
her køre det problemfrit. (;-p)
Microsoft Natural Keyboard Pro kan anbefales "her fra"

Mvh

/Flemming

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 05-08-02 12:23

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.dk> skrev:

> Ok, du kan ikke lide ms-keyboard.
> hvilke unoder er det, du har under XP.
> her køre det problemfrit. (;-p)

Dvale og eller Standby funktionen virkede ikke, resulterede
i ulovlige handlinger, selvom jeg havde hentet M$' nyeste XP
drivere.

> Microsoft Natural Keyboard Pro kan anbefales "her fra"

Smag og behag er forskellig, men jeg blev aldrig rigtig dus med
mit M$-NKP, selvom jeg havde det i 1,5 år.

Men M$ musen kører tilgengæld fint, efter jeg har fundet
nogle nye slidbaner til dens føder.

--
Venligst >> Rasmus.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 05-08-02 12:36

>"Rasmus A. N." skrev
> Dvale og eller Standby funktionen virkede ikke, resulterede
> i ulovlige handlinger, selvom jeg havde hentet M$' nyeste XP
> drivere.

Ok, det problem har jeg ikke haft.
Det har virket upåklageligt fra dag 1.

> Men M$ musen kører tilgengæld fint,

Yep.

> efter jeg har fundet nogle nye slidbaner til dens føder.

Hvor.?

He, he.!! (;-D) fed hjemmeside.

Mvh

/Flemming

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 05-08-02 16:17

> Yep.

> Hvor.?

Jeg købte sådan nogle 'Anslagsdæmpere' ved den lokale
Imerco. Det er sådan nogle man normalt monterer på
skuffer og låger i køkkener. Det er NKT der fremstiller
dem til enpris af 16,-.
Det er ikke sikkert de du´r til din musemåtte, men det
er ligen sagen, når mit Everglide får en skvat olie. Så
skøjter musen rundt - det er dejligt leeet!

> He, he.!! (;-D) fed hjemmeside.

Takker.

--
Venligst >> Rasmus.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 21:36

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.dk> wrote in message
> Hvor.?

Må jeg anbefale "Skid Pads" fra Icemat...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Harald

Dato : 03-08-02 17:35

<Johannes Clausen> skrev i en meddelelse
> [...]
> genvejsknapper, det skal bare være ergonomisk og solidt. USB er heller
> ikke af vejen Er der andre keyboards der er bedre end Keytronic

Jeg har både Keytronic og Cherry keyboard, og i forhold til et Cherry
keyboard der virker Keytronic lidt billig. Cherry er et tysk produceret
tastatur, jeg ved ikke om de laves mere da dem jeg har er rimelig gamle (fra
før de extra win95 tasterne blev normal) men de er stadig som nye og det er
selvom de er blevet bruge rigtig meget.

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 03-08-02 17:44

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(fra
> før de extra win95 tasterne blev normale) men de er stadig som nye og det

Jeg var lige inde og søge lidt og man kan få Cherry keyboard mange steder,
men om det er i samme kvalitet som dengang DOS 6 var det sidste nye det
tvivler jeg på.

Mvh
HK

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-08-02 19:47

Johannes Clausen wrote:
> [...]
> genvejsknapper, det skal bare være ergonomisk og solidt. USB er heller
> ikke af vejen Er der andre keyboards der er bedre end Keytronic

Det bedste keyboard hvor tasterne sidder på den normale skrivemaskine
facon(QWERTY standard) er IBM's PS/2 keyboards, og da de udover at være
rigtig dejlige holder i evig tid kan man som regel købe dem brugt.

Hvis du mener det seriøst med ergonomien så skal du dog overveje at
kigge efter nogle af de mere utraditionelle, eksempelvis så er det
QWERTY standard de alm. keyboards følger lavet dengang skrivemaskiner
var mekaniske og med det formål at man ikke skrev for stærkt for så
filtere armene med de forskellige bogstaver sammen.

Kig på et som det her http://www.officeorganix.com/Data1.htm og hvis det
er for ekstremt så det her:http://www.dmb-ergonomics.com/kindescr.htm

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 09:29

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Det bedste keyboard hvor tasterne sidder på den normale skrivemaskine
> facon(QWERTY standard) er IBM's PS/2 keyboards, og da de udover at være
> rigtig dejlige holder i evig tid kan man som regel købe dem brugt.

Lige mine ord, Gumbert.

Jeg har et PS/2 på hver maskine, plus et par ekstra, hvis jeg skulle få mere
hardware

Der er også mulighed for at skifte kablet ud med et der er lidt længere
eller måske et kortere (det ene tastatur har over 2m kabel).

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-08-02 09:38

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Jeg har et PS/2 på hver maskine, plus et par ekstra, hvis jeg skulle få mere
> hardware

Også her.....

/klaus