de "fynske" collier
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-02-01 15:21

Efter at have erfaret at damen faktisk får lov at beholde sine collier
fyldes jeg med harme .... personligt mener jeg ikke damen skulle have haft
lov at beholde hundene .... idet jeg mener at man
ikke bare skal se på hundenes fysiske helbredstilstand og foderstand,men i
høj grad også på deres psykiske tilstand.
Damen havde 26 collier..... hvilket altså er et væsentlig antal over hvad
der normalt
findes i f.eks en ulveflok, der i reglen består af 5-15 individer -og hvor
der sker en normal begrænsning af flokken via bl. udskillelser.... hvilket
vil sige at ingen ulveflok får lov at vokse uhæmmet ...en sådan begrænsning
af flokken vil ikke/ har ikke kunnet finde sted i
dette tilfælde .... hvor hundene jo har kunnet parre sig i flæng og ingen
har haft mulighed for at udvandre og stifte ny flok ....

Yderligere mener jeg ikke man kan sige der er tale om at hundene har
levet et normalt ulveflok/vildhundeflokliv idet flokken jo dels er
større end en sådan flok normalt er .... dels slet slet ikke har samme
territorium til deres rådighed .... idet dette territorium jo har været
begrænset til grundens størrelse og langt den største del af tiden
måske til stalden. At en dyrlæge har sagt god for hundenes
helbredstilstand finder jeg heller ikke tilstrækkelig ... idet jeg
mener en hundepsykolog helt sikkert skulle have været med ind i
billedet og bedømt hundenes psyke/mentale tilstand.

At opholde sig i en gammel stald mener jeg bestemt ikke er godt for
hundene.... idet man jo fint kan forestille sig at denne stald er både
fugtig beskidt utæt osv. og altså direkte usund at opholde sig
i for både dyr og mennesker . Mener endvidere der lovmæssigt er en
regel om hvor mange hunde man som privatperson egentlig må holde.

> Jeg kender ikke sagen personligt.... men mener bestemt
politi og dyrlæge handler forkert ved blot at anse sagen som et
naboproblem og bede damen flytte til et bedre egnet sted .... længere
fra alfavej og naboer .... det redder jo i al fald ikke hundenes
situation .... eller forhindrer at de 26 hunde snart er 35 eller 40
hunde.

Jeg må med andre ord ærligt indrømme at jeg harmes helt vildt over den
vinkel dyrlæge og politi har valgt at se sagen fra ... og er dybt
rystet over at end ikke en hundepsykolog har været inde i billedet.

MVH
Anne-Marie

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-01 19:13

Fri, 16 Feb 2001 15:21:14 +0100, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> [...]
>høj grad også på deres psykiske tilstand.
> Damen havde 26 collier..... hvilket altså er et væsentlig antal over hvad

I udsendelsen blev der sagt, at hun på Langeland, hvor hun bor nu,
har 16 hunde! Hun har boet i Jylland og på Fyn i nærheden af Ringe.

>Jeg må med andre ord ærligt indrømme at jeg harmes helt vildt over den
>vinkel dyrlæge og politi har valgt at se sagen fra ... og er dybt
>rystet over at end ikke en hundepsykolog har været inde i billedet.

Ja der mangler udtalelse fra hundepsykolog!

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de 3 ***
http://home.worldonline.dk/~sonpet/