Rengøring af fladskærm/skærm på bærbar...
Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-08-02 10:26

Hejsa!

Et hurtigt spørgsmål: Hvad er bedst at rense skærmen på en bærbar med?

Er det ikke noget med at det meste rens o.lign. kan ødelægge skærmen?

Jonny.

Fra : Da_Mann

Dato : 03-08-02 11:17

jeg bruger almindelig skærm rens(i gel form da det ikke løber)

/Thomas

Fra : Rune Christiansen

Dato : 03-08-02 12:39

jeg bruger Spray Cleaner dvs en slags skum hvor evt. rester fordamper
hurtigt

Fra : jonsey

Dato : 09-11-03 21:40

"Jonny Jensen" skrev d. 03-08-02 10:26 dette indlæg :
> Hejsa!
>
> Et hurtigt spørgsmål: Hvad er bedst at rense skærmen på en bærbar med?
>
> Er det ikke noget med at det meste rens o.lign. kan ødelægge skærmen?
>
> Jonny.

Hej Jonny

Jepper, pas på med hvad du benytter af midler og kemikalier, da
fladskærmen selv er flydende krystaller og disse skal (besdt af alt )
ikke i kontakt med andre flydende ting. Selvom der er en plastik film
foran, kan der komme enten dampe eller mindre mængde væsker(midler) ind
bagved. SÅ pas på flydende, skum eller GEL kan godt benyttes hvis de
ikke indeholder(*) husk ikke at PRESSE men små blide cirkel bevægelser
(det er en barne numse) Jeg ville anskaffe en mikrofiber klud og hvade
den ved siden af skærmen og så gøre det tit, de fleste kan vaskes, og
også klare det mest fedtfingre m.v. se evt.
http://www.sideware.dk/shopexd.asp?id=42

* = Acetone, Ethyl alkohol, Toluene, Ethyl acid, Ammonia (Ammoniak)
eller Methyl chloride.

v.h. Jonsey

http://www.kandu.dk/