Hvornår kan vi bruge folden?
Fra : Claes Kristensen

Dato : 03-08-02 09:26

Hej

Vi har 2 tdr. land som er tilsået med vinterhvede, her i foråret fik vi sået
græs i, og mit spørgsmål er så hvornår vi kan benytte marken til heste,
efter at den er blevet høstet.

Med venlig hilsen
Claes

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 03-08-02 10:08

"Claes Kristensen" <claes@u-b-s.dk> wrote:

>Vi har 2 tdr. land som er tilsået med vinterhvede, her i foråret fik vi sået
>græs i, og mit spørgsmål er så hvornår vi kan benytte marken til heste,
>efter at den er blevet høstet.

Vi har to "systemer" her. En fold der bruges som vinterfold er
*totalt* færdig omkring frbruar. Så tager vi en anden i brug. Folden
tilsås med helsæd (byg, havre, vikke, græsudlæg) som høstes i august.
Derefter ligger folden indtil november, men kunne godt bruges allerede
i slutningen af september. Det vil jeg også tro at din kan, alt efter
græstype og jordbund.

Folde der omlægges normalt, får samme behandling med helsæd, men
bliver jævnligt slået resten af året så den ligner en fodboldbane om
foråret, hvor den tages i brug for første gang. Så holder den til
mosten.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-08-02 21:38

Vi fik lavet udlæg med græs i en mark med tritikale i februar. Det blev
skårlagt og wrappet i maj, og hestene gik på det fra sidste uge.

-dennis