Bestilling af adsl...
Fra : Magnus

Dato : 02-08-02 14:39

Jeg er flyttet i en lejlighed med i centrum med mulighed for adsl.
Men nu har jeg ingen abonnemt på hverken adsl eller en telefon men tlf.
stikket sidder der fra sidste beboer.
Jeg vil bestille en adsl linie hos CC og ingen tlf. i denne omgang men vil
CC så benytte de ledninger der er nu eller skal de være reseveret til TDC og
en telefon eller hvad. Egendommen er fra 1988 og ligger midt i centrum så
der er nok ført et par ekstra sæt ledninger helt frem.

Hvis jeg så senere finder på at skaffe mig en telefon kan det så lade sig
gøre eller er der en bestemt rækkefølge det er smart at bestille den slags
abonnementer.

/Magnus

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-08-02 10:09

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre eller er der en bestemt rækkefølge det er smart at bestille den slags

Du behøves ikke bekymre dig om rækkefølgen. Hvilket kobberpar TDC benytter
til din CC forbindelse er irrelevant. Du skal huske på at TDC har
forsyningspligt på telefoni, så hvis du senere beslutter dig for
fastnettelefoni vil det ikke give dig problemer.

Dog kan det give problemer hvis der kun er et enkelt par ind til din
lejlighed, og du derfor bliver bedt om at overdrage kobberet til CC, men den
situation tror jeg er usansynlig.

MVH
Kent Glerup

Fra : AJC

Dato : 03-08-02 14:17

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message

> [...]

> Dog kan det give problemer hvis der kun er et enkelt par ind til din
> lejlighed, og du derfor bliver bedt om at overdrage kobberet til CC, men

Vær opmærksom på at det IKKE er muligt at overdrage kobberet fra TDC til CC.
Det var hvad CC's support skrev til mig i sidste uge!

Mvh
AJC.

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-08-02 22:01

> Vær opmærksom på at det IKKE er muligt at overdrage kobberet fra TDC til
CC.
> Det var hvad CC's support skrev til mig i sidste uge!

Det er der vist forskellige meninger om. Jeg mindes at have hørt det
modsatte..

Fra : AJC

Dato : 04-08-02 02:32

> CC.
>
> Det er der vist forskellige meninger om. Jeg mindes at have hørt det
> modsatte..

D.v.s. at CC's supportere lyver?

Mvh
AJC.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 04-08-02 02:39

On Sun, 4 Aug 2002 03:32:16 +0200, "AJC" <benny@abba.se> wrote:

>D.v.s. at CC's supportere lyver?

Eller at det spørgsmål du stiller CC og det svar du får fra CC tolkes
anderledes end det er ment.

Det er normalt ikke noget problem at overdrage et kobberpar til CC
(eller de andre), TDC kan dog inddrage det igen hvis de har behov for
det.

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-08-02 11:34

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:5b1pkuo11i7fqjefdhsb0538lji08gpmq8@4ax.com...
> TDC kan dog inddrage det igen hvis de har behov for
> det.

Kan de inddrage overdragede kobberpar?
Det mener jeg ikke, til gengæld kan de inddrage "ekstra" rå kobberpar

Fra : Stig Thomsen

Dato : 04-08-02 12:15

> [...]
>
> Det er normalt ikke noget problem at overdrage et kobberpar til CC
> (eller de andre), TDC kan dog inddrage det igen hvis de har behov for

Tjaa ... jeg mener ellers at jeg også har spurgt CC's supportere pænt
direkte, om det kunne lade sig gøre, at overdrage et kobberpar til CC, hvis
der ikke var rå kobber .. og så vidt jeg kan forstå deres svar, findes der
to muligheder for installation af ADSL fra den :

1) Installation på rå kobber, som IKKE kræver fastnet abonnnement fra f.eks.
TDC
2) Installation på delt kobber, som kræver fastnet abonnement fra f.eks. TDC

Ikke noget med, at man kunne overdrage et kobberpar til dem ... kan
selvfølgelig være, at det kun er i yderste instans, at de gør det ...
omkostninger eller sådan noget ... hvad ved jeg ... nogle der ved, hvordan
de andre rå kobber adsl aktører på markedet forholder sig til det ?? Tiscali
??

/Stig

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 04-08-02 13:09

On Sun, 4 Aug 2002 13:15:16 +0200, Stig Thomsen <stig@*nospam*thomsen.as> wrote:

> omkostninger eller sådan noget ... hvad ved jeg ... nogle der ved, hvordan
> de andre rå kobber adsl aktører på markedet forholder sig til det ?? Tiscali

Hos Tiscali kan man i hvert fald overdrage sin telefonlinie, hvis
man ikke har rå kobber til rådighed til ADSL og ikke ønsker
at have fastnet.

Michael