Fluefiskeri om natten
Fra : Beelze

Dato : 03-08-02 03:41

Hejsa...

Jeg startede med at fiske med flue for ca. 2 mdr. siden, og mig og en
kammerat laver for tiden ikke andet end at fiske. Vi har samtidig strukket
aftenen til langt ud på natten men uden held...
Jeg ville derfor lige spørge jer om der er nogen der har erfaring med
fluefiskeri om natten, og hvilke flue-typer der egner sig til dette...

Fra : **RedTag**

Dato : 03-08-02 08:52

"Beelze" <johnni@xenodata.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> Jeg ville derfor lige spørge jer om der er nogen der har erfaring med
> fluefiskeri om natten, og hvilke flue-typer der egner sig til dette...

Använd mörka flugor på kväll/natt

/RT

Fra : Charley Braun

Dato : 03-08-02 10:31

Hm troede man skulle bruge mørke fluer på lyse dage og lyse fluer på mørke
overskyet dage.

Spøjst måske derfor jeg heller ikke fanger noget!

Hilsen
Charley.

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-08-02 12:13

"Charley Braun" <downunder30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hm troede man skulle bruge mørke fluer på lyse dage og lyse fluer på mørke
> overskyet dage.
>
> Spøjst måske derfor jeg heller ikke fanger noget!

Du har vist fået den omvendt ind i RAM'en

Et gammelt mundheld siger: Lyse fluer i lyst vejr, og mørke fluer i mørkt
vejr.
Du kan selv forvisse dig om rigtigheden ved at holde en hvid og en sort flue
op imod nattehimlen, så vil de sorte have den tydeligste silhuet.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Leif

Dato : 03-08-02 15:01

Ja og især tydeligt hvis man ligger et sted, hvor man har vand over sig.
Leif

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-08-02 07:22

"Leif" <leif.lykke@mail.dk> wrote in message
> Ja og især tydeligt hvis man ligger et sted, hvor man har vand over sig.
> Leif

Det har du ganske ret i, selvom det er en noget besværlig måde at teste det

Jeg har en gang været med til at teste det med blink, hvor det samme gør sig
gældende mht. farverne . Liggende på bunden er det stort set umuligt at se
et hvidt blink om natten, hvor imod det mørke aftegner sig med en ganske
tydelig silhuet.

vh
Alex

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 03-08-02 08:03

> [...]
> Jeg ville derfor lige spørge jer om der er nogen der har erfaring med
> fluefiskeri om natten, og hvilke flue-typer der egner sig til dette...

Hej
På ScandicAngler.com kan du læse en artikel der hedder " Sommerens natfiakeri efter havørreder".
Klik på FlyOnly - og herefter klik dig ind på arkiv.

Med venlig hilsen
ScandicAngler - http://www.scandicangler.com

Fra : LowLifeDK

Dato : 03-08-02 19:04

Gå til en importør og køb en håndfuld ildfluer...!!

Så sker der ting du tror er løgn.

Fra : Beelze

Dato : 03-08-02 22:52

Du keder dig ret meget... gør du ikk'???

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------
"Der findes kun 10 mennesker i verden...
....Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

Fra : LowLifeDK

Dato : 04-08-02 07:40

yep

Fra : Finn Nielsen

Dato : 04-08-02 16:04

Hej

På Nordjydsk Havørredfiskeri (NJHF) på adressen www.seatroutfishing.dk
finder du en del fluemønstre med forklaring, som henvender sig til
natfiskeriet, her finder du også artikler om fiskeriet
God fornøjelse

Mvh
Finn, NJHF