Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
kapitalpension
Fra : gerda

Dato : 02-08-02 22:16

I 2003 bliver jeg 70 år og skal inden min fødselsdag hæve hele min
kapitalpension. Saldoen er lige nu 327.000 kr. og herfra trækkes vist
40 % til skattefar.
Nu tænker jeg på, hvad jeg bedst kan gøre med det udbetalte beløb.
Jeg står ikke liiige og behøver pengene, da jeg klarer mig med min
folkepension.
Nogle gode idé-er ?
Vil det være dumt at investere i et lille sommerhus og lege det ud ?
Får jeg mere ud af det end hvis pengene står på en konto i banken til
en lav rente...?
Jeg tør ikke spekulere i aktier, som landet ligger nu med kursfald.

Med venlig hilsen
gerda

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-08-02 02:12

gerda wrote:

> Nu tænker jeg på, hvad jeg bedst kan gøre med det udbetalte beløb.
> Jeg står ikke liiige og behøver pengene, da jeg klarer mig med min
> folkepension.

Du skal bruge dem.

Lav en nedsparingsinvestering, dvs køb nogle 4% obligationer
med en løbetid på nax ca 10 år, sæt rente og udtræk ind på
din konto hvert kvartal, det bliver ca 4 tkr.
Og så skal du bruge dem, det er vel ikke for arvinger, du
har lavet opsparing.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-08-02 17:36

> Du skal bruge dem.

Hørt!

Og gør det med glæde, please.

Mvh Maria

Fra : henrik hansen

Dato : 08-08-02 09:57

g.nicolaisen@mail.tele.dk (gerda) skrev:
> [...]
>en lav rente...?
>Jeg tør ikke spekulere i aktier, som landet ligger nu med kursfald.

Med respekt for idn alder, mener jeg ikke at pengene skal investeres
(bindes).
Min personlige holdning er at du skal udleve hvis du har nogle drømme
eller noget du godt kunne tænke dig at foretage dig.
Et lille sommerhus vil fint kunne bruges til at leje ud. Det ville
måske være af større værdi at tilbringe mange gode timer med gode
venner, evt. børn / børnebørn.
For ikke at binde pengene (i en længere periode) kan du indskyde penge
på en aftalekonto, med en måneds varighed. Ved dette opnår du ca. en
forrentning på kr.400 pr. gang. Disse renter kan du så anvende til at
forsøde din tilværelse hver måned. Ved denne form for "investering" er
der ikke risiko for tab, og du får en sikker gevinst som du frit kan
anvende. Når du mener at have brug for den indskudte kapital kan du
trække dem ud af banken og anvende dem til det du vil.

Go' fornøjelse

MVH
Henrik