3Com pcmcia netkort - erfaringer søges
Fra : Kjeld

Dato : 02-08-02 21:27

Jeg har lige installeret et 3Com pcmcia netværkskort på min Thinkpad
365XD. Korttypen er: 3CCFE574BT.
(Maskinen accepterer kun 16-bit kort).

Er der andre, der bruger dette specifikke kort, så vil jeg _meget_ gerne
høre om jeres opsætning/erfaringer.

Mit problem er, at hverken min Switch eller min Router vil kendes ved
linien
Hvis jeg derimod kobler den direkte til Siemens modemet, så kører det
fint.

Jeg har TDC BB|ADSL med 2 dynamiske IP'er. Laptoppen kører med Win95B OS
R2. Måske kan dette være problemet?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Steen Suder

Dato : 03-08-02 10:30

Kjeld wrote:
> [...]
> fint.
>
> Jeg har TDC BB|ADSL med 2 dynamiske IP'er. Laptoppen kører med Win95B OS

Hvis man tager tværsummen af det du skriver vil jeg foreslå... tjah....

* Start med at beskrive hvordan dit system er forbundet.
* Beskriv dernæst hvad du gerne vil opnå.

At svare på dit spørgsmål vil medføre en hvis grad af gætteri.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 03-08-02 11:06

Den 03/08-2002 klokken 11:29, skrev Steen Suder <sfs_news@suder.dk> i
<3D4BA27A.3080406@suder.dk>:

> [...]

> * Beskriv dernæst hvad du gerne vil opnå.

> At svare på dit spørgsmål vil medføre en hvis grad af gætteri.

Well, egentlig spurgte jeg i første omgang kun om, om der var nogen, der
brugte lige netop _dette_ kort. Resten var baggrundsoplysninger for
årsagen til spørgsmålet.

Jeg har to stationære maskiner, hver med ét netkort - (én eller anden
Realteck version).
Win98 SE og WinXP.
Disse er forbundet til min router - Longshine 883R-DSL-4F - og kører DHCP.
Routeren er tilsluttet Siemens modemet, og kører DHCP mod TDC. Begge
maskiner kører intern printer- og fildeling via Netbeui.

Alt dette kører perfekt.

Nu er der så bare lige det, at det ville være smart at få koblet min
bærbare til samme router, primært for at dele filer og printer med de
andre maskiner, men også for at kunne komme direkte på nettet med denne.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 03-08-02 14:23

Kjeld Nielsen wrote:

> [...]
> bærbare til samme router, primært for at dele filer og printer med de
> andre maskiner, men også for at kunne komme direkte på nettet med

Er du sikker i krydsede vs. ikke-krydsede kabler?
Har du prøvet at slå auto-negotiation fra?

--
/Kasper Guldmann Kasper@N0SPAMjellingnet.dk
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 03-08-02 16:45

Den 03/08-2002 klokken 15:22, skrev "Kasper Guldmann \(remove \"2\" in
e-mail\)" <kasper@jelling2net.dk> i <aiglf4$hus$1@news.net.uni-c.dk>:

> Er du sikker i krydsede vs. ikke-krydsede kabler?

Ja, det mener jeg bestemt.
Det paradoksale er jo også, at hvis jeg piller laptoppens kabel ud af
routeren, og sætter det direkte ind i modemet på væggen, så virker det.

> Har du prøvet at slå auto-negotiation fra?

Øhh, mener du DHCP, hvor den selv søger efter en IP?
Jeg har prøvet at give den en fast IP til routeren. No go.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 03-08-02 17:04

Kjeld Nielsen wrote:

> Øhh, mener du DHCP, hvor den selv søger efter en IP?
> Jeg har prøvet at give den en fast IP til routeren. No go.

Nej, jeg mener, prøv at sætte kortet til f.eks. at køre med 10mbit eller
100 mbit. Det giver nogen gange problemer.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 03-08-02 23:23

Den 03/08-2002 klokken 18:04, skrev "Kasper Guldmann \(remove \"2\" in
e-mail\)" <kasper@jelling2net.dk> i <aigutr$hr8$1@news.net.uni-c.dk>:

> Nej, jeg mener, prøv at sætte kortet til f.eks. at køre med 10mbit eller
> 100 mbit. Det giver nogen gange problemer.

Wow, den indstilling kendte jeg ikke.
Nu virker det med 10 Mb full duplex.
(Kortet kan tilsyneladende ikke køre 100 Mb half eller full duplex).

Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Kjeld