Udtræk fra database -- datoformat !!
Fra : Johnny Rusbjerg

Dato : 02-08-02 17:30

Hej gruppe
Jeg har et problem med et db udtræk (asp, jscript, access97 db), datoen er
formateret som datofelt dd-mm-yyyy
Med db placeret på win2000dk vises datoformatet korekt dd-mm-yyyy
Med db placeret på vores intranetserver WINNT 4.0 bliver datoformatet
mm/dd/yy
Jeg har rettet datoformatet i kontrolpanellet.
Gode ideer efterlyses

På forhånd tak for hjælpen

Johnny Rusbjerg

Fra : SumSum

Dato : 04-08-02 12:59

"Johnny Rusbjerg" <dsl62441@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mm/dd/yy
> Jeg har rettet datoformatet i kontrolpanellet.

Jeg bruger selv:

strSQL = "SELECT *, Format$([date],'dd/mm/yyyy hh:mm') AS FormDate FROM
dbnavn"
Set formatDate = myConn.Execute(strSQL)
If (formatDate.BOF Or formatDate.EOF) Then
dtmFormatDate = "Ingen indlæg"
Else
dtmFormatDate = formatDate("FormDate")
End If
response.write "dato og tid:" & dtmFormatDate

Så bliver datoen til formatet dd-mm-åååå hh:mm. Kan du bruge det til noget?

Hilsen
SumSum

---