net: uplink kabel-længde etc.
Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-08-02 17:25

Hej.... edb-hardware

Den maksimale kabellængde for ethernet 100 mbps er 100 meter ifølge
normen, Jeg har en del computere med surecom netkort / 8 port switch.

Jeg skal have trukket et langt kabel til en bygning i den anden ende
af grunden og har forsøgt lidt med et 100 meter kabel, og det ser ud
til at min switch kan trække det lange kabel, det samme kan de ældste
netværkskort, min de nyeste netværks kort kan lige netop ikke give en
stabil transmission

Imidlertid skulle switchen kunne uplinkes til en lignende 5 eller 8
ports switch og i princippet virke som "en stor switch",.. og siden
en 5 ports udgave kan fås til 287 Kr så overvejer jeg at købe en og
inskyde den som buffer på halvejen og så sætte kun 50 meter kabel på
hver side for mere stabil ydelse, (og extra stik i tilgift)

Er denne ide gangbar eller er der evt fælder i denne model

MVH

Henrik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-08-02 17:43

Henrik Mahler wrote:

> [...]
> til at min switch kan trække det lange kabel, det samme kan de ældste
> netværkskort, min de nyeste netværks kort kan lige netop ikke give en

Hvorfor ikke teste en hub eller switch i enden af det 100 m kabel ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.