TAGWALL/CHAT
Fra : 4ZaKeN

Dato : 02-08-02 12:48

Hej allesammen... Jeg har et kæmpe problem!!! Jeg har lige lært
HTML & MEGET lidt ASP og PHP, men jeg kan ikke finde ud af, at
lave mig en tagwall!! Jeg ku godt tænke mig en enkel Tagwall, men
den må gerne ha smileys, admin og alt det der! Hvordan laver jeg
sådan en?? Jeg har læst en masse om det, men fatter minus!!!! Kan
nogen hjælpe mig???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-08-02 17:25

[snip]
> Kan nogen hjælpe mig???

Ja.

P.S. Før du skriver dit næste spørgsmål her i gruppen bør du tage et kig på:
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

--
Mvh Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kristian@risager.org
"Love is when someone you trust cuts a smile in your face" - Kasper Eistrup

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-08-02 11:40

> P.S. Før du skriver dit næste spørgsmål her i gruppen bør du tage et kig på:
> http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html
Hvorfor?? Alle ku da forstå det indlæg! Jeg har brug for hjælp, kan du eller
andre hjælpe??

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-08-02 14:02

4ZaKeN <jesperjeppesenk@hotmail.com> writes:

> Hvorfor?? Alle ku da forstå det indlæg!

Har du læst hvad der står på den side? Et af hovedpunkterne er netop
at du selv bør vise at du har gjort en indsats for at komme
igang. Prøv at vise os det. Vi kan ikke fordrage at lave andres
arbejde uden at få en masse penge for det :)

> Jeg har brug for hjælp, kan du eller andre hjælpe??

Ja, så snart du viser at du selv har prøvet. Vis os noget kode der
illustrerer hvor du er nået til, og hvad dit konkrete problem er.

--
Jacob - www.bunk.cc
Anybody can win, unless there happens to be a second entry.

Fra : Pyruz83

Dato : 01-11-02 14:00

"Jacob Bunk Nielsen" skrev d. 03-08-02 14:02 dette indlæg :

> [...]
>
> --
> Jacob - www.bunk.cc
> Anybody can win, unless there happens to be a second entry.

Hey Jackob!!

Hmm.. har sq et problem.. Kan ik få min asp GB til at hænge sammen med
min HP.. Hva er problemet??
Kig --> http://www.kpo.adsl.dk/kpo/index.html

Mvh Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 04-08-02 09:23

Kristian Risager Larsen wrote:

> P.S. Før du skriver dit næste spørgsmål her i gruppen bør du tage et kig på:
> http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Dejligt link - det tror jeg lige jeg gemmer - takker!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : SumSum

Dato : 04-08-02 15:39

"Kristian Risager Larsen" <kristian@risager.org> skrev i en meddelelse
> P.S. Før du skriver dit næste spørgsmål her i gruppen bør du tage et kig
på:
> http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Han har fået samme skideballe i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.
Det hjælper ikke eller også nægter han at overholde de gængse regler. Jeg
har bl.a. derfor nægtet at bruge tid på hans problem

hilsen
SumSum, der ved hvor man kan finde et færdigt forum der dækker fjolsets
behov

---

Fra : Dulius

Dato : 04-08-02 21:10

Jatak, så er det da vist heller ikke værre - hvis i nu læste hvad han har
skrevet. Han har skrevet at han har læst en masse om det, men at han fatter
hat af det - det er vel ikke hans skyld at han er født med en lav IQ (sorry)
:D

Men ok, jeg kan hjælpe dig - send en mail til mig og jeg vil se hvad jeg kan
gøre...

Dulius

p.s. jeg gider ikke lave arbejdet for dig, men jeg giver dig et skub i den
rigtige retning, så må du selv klare resten!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-11-02 14:08

Du forstår da rigtig nok at finde en gammel tråd frem.

"Pyruz83" <Pyruz83.news@kandu.dk> writes:

> Hey Jackob!!

Hej Kcim.

> Hmm.. har sq et problem.. Kan ik få min asp GB til at hænge sammen med
> min HP.. Hva er problemet??
> Kig --> http://www.kpo.adsl.dk/kpo/index.html

Ehhh, ja, hvad er problemet? Jeg kan bare se sådan en brunlig
hjemmeside med noget Java-gejl og så nogle grå felter ude til højre,
og så fortæller min browser mig at den ikke ka' li' det der
shockwave du bruger.

Hvis det er ASP du har problemer med, så har du nok meget bedre held
med at få et fornuftigt svar, hvis du spørger i ASP-gruppen. Her i
PHP-gruppen ved vi ikke noget om ASP.

Læste du i øvrigt det link der var i det indlæg du svarede på? Det med
de smart spørgsmål? Det virker ikke sådan.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't you wish you had more energy... or less ambition?

Fra : 4ZaKeN

Dato : 05-08-02 17:30

Hey drenge!!! Jeg har lavet min egen tagwall nu, og er egentlig ret
stolt af den!! Den indeholder admin, kick, ban, smiley, search,
ALT!!! Så tak!! :@ Og forresten bi (SumSum), du har kørt med hele
vejen, hva?? Jeg sku sgu da bar se om I ku svare, og mindsandten!!
Alle undtagen bien ku svare :) Smell ya SumSum

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 20:02

"4ZaKeN" <foolS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejen, hva?? Jeg sku sgu da bar se om I ku svare, og mindsandten!!
> Alle undtagen bien ku svare :) Smell ya SumSum

Dygtig lille dreng. Så mangler du bare at lære at skrive uden at råbe i
emnefeltet og uden at svine med tegnsætningen

Jeg fik disse tilovers. Vil du have dem tilbage nu?

!! ! !! ! ? !

Hilsen
SumSum

---

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-08-02 20:58

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, 4ZaKeN
<foolS@hotmail.com> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>Hey drenge!!! Jeg har lavet min egen tagwall nu, og er egentlig ret
>stolt af den!! Den indeholder admin, kick, ban, smiley, search,
>ALT!!! Så tak!! :@

Wow.

> Jeg sku sgu da bar se om I ku svare, og mindsandten!!

Wow, så i virkeligheden er du bare sådan en helt vildt hardcore super
programmør, der bare lige ville se om vi kunne leve op til dine vilde
krav, om at lave en simplificeret gæstebog!

>Alle undtagen bien ku svare :) Smell ya SumSum

Øv bøv for ham, hva'?.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 22:10

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Wow, så i virkeligheden er du bare sådan en helt vildt hardcore super
> programmør, der bare lige ville se om vi kunne leve op til dine vilde
> krav, om at lave en simplificeret gæstebog!

*LOL*

SumSum

---

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-08-02 13:50

4ZaKeN wrote:
> Jeg har lavet min egen tagwall nu, og er egentlig ret stolt af
> den! Den indeholder admin, kick, ban, smiley, search, ALT!

Og hvor er den så? Og søgefunktionen... er det bare en strstr() eller
har du fået lavet noget avanceret evaluerende proximity search der slår
Google tilbage til kridttiden?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : DaQuar

Dato : 06-08-02 15:24

4ZaKeN wrote:
> Hey drenge!!! Jeg har lavet min egen tagwall nu, og er egentlig ret
> stolt af den!! Den indeholder admin, kick, ban, smiley, search,
> [...]

Her blev jeg interesseret. Hvad kan du bruge KICK til?

--
DaQuar
"And if they lay us down to rest

Fra : 4ZaKeN

Dato : 06-08-02 17:23

For det første, jeg er den dårligste programmør i verden!! For det
andet, er mit site ik online endnu!!! Og for det tredje, KICK ka sparke
en bruger ud fra mit site og holde ham væk i den tid, jeg synes!!!
SumSum er nok lidt jaloux!!? HEHE!! Don't be.. Du er garanteret bedre
til web end jeg, men min TAGWA!! slår du ALDRIG!! Og gør du så send mig
den!! Og forresten, Min søgemaskine fungerer over google, jubii, yahoo,
msn og altavista, så den søger over alle dem! (eller en af dem, hvis man
kun vælger det :)

Tak for opmærksomheden..

-¤4ZaKeN¤-

Fra : SumSum

Dato : 06-08-02 21:58

"4ZaKeN" <jesperjeppesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den!! Og forresten, Min søgemaskine fungerer over google, jubii, yahoo,
> msn og altavista, så den søger over alle dem! (eller en af dem, hvis man

Jeg tvivler på at jeg er bedre end nogen herinde. Ideen er vel også at
hjælpe hinanden, så vi sammen kan blive bedre. At jeg ikke svarede dig da du
bad om hjælp skyldes at jeg lige ville se om du ville anderkende
nyhedsgruppereglerne eller holde fast i din måde at skrive på

Hvis du har løst dit problem, så glæder det mig da kun. Jeg har intet ønske
om at du skal fryses ud eller få et nederlag.

Hvis du har lavet det du siger, tvivler jeg på at du har fortjent titlen som
den dårligste programmør i verden, for der ligger en del udfordringer i dit
projekt. Det jeg ville have givet dig, var et link til en færdig
tagwall/forum som du måske kender fra andre sites. Har du lavet det selv, er
det da 1000 gange bedre

hilsen
SumSum

---

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 06-08-02 23:32

Stadig står det uklart for mig, hvorfor "4ZaKeN" (der ødelagde jeg næsten min
shift-tast) vil spilde sin og vores tid når han selv synes han er max geil php'er og
kan kode en tagwall med kick-funktion.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-08-02 23:48

4ZaKeN wrote:
> Du er garanteret bedre til web end jeg, men min TAGWA!! slår du
> ALDRIG!!

Årr hvaaadd, du er bare en totalt l33t h4x0r, men forklar mig en ting:
Hvordan smækker man verdens bedste tagwall sammen på 3 dage, når man
fatter minus?

Fra : 4ZaKeN

Dato : 07-08-02 12:42

Jeg har været igang længe! 4 måneder eller sådan noget. Jeg er ik maxi
rå, jeg er dårlig! Jeg synes ik min tagwa!! er så genial, men det ka da
egentlig godt være at den alligevel er okay.. Men SumSum, jeg ku godt
tænke mig at få det link, da jeg MAJET gerne vil ha forbedret min tagwa!!
Jeg har overvejet at smide min gamle flash chat ind også, men den er uden
smileys (det kan jeg selvfølgelig bar lave :) Jeg ved ik helt. Synes I at
mit site ska indeholde chat OG tagwa!!?? Eller bare en ting? Hvor gamle
er sådan nogle kloge hoveder som jer?? Jeg er 15... Fra Fredericia

Fra : SumSum

Dato : 07-08-02 18:05

> Men SumSum, jeg ku godt tænke mig at få det link

Hej Jesper,

Her er linket til den komplette forum pakke:
http://www.phpbb.com/downloads.php
Det er lavet i PHP, men det er et færdigt forum, som er enkelt at bruge.

Du kan ikke se demoen, men hop en tur på:
http://forum.sharereactor.com/

Der bruger de det

Hilsen
SumSum

---

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-08-02 04:24

4ZaKeN wrote:
> [...]
> er uden smileys (det kan jeg selvfølgelig bar lave :) Jeg ved ik
> helt. Synes I at mit site ska indeholde chat OG tagwa!!?? Eller

Spørg dig selv om hvad du vil bruge en chat til. Er det bare til
tilfældigt forbipasserende eller har din side et tema til hvilket det
kunne være interessant med en chat-funktion? Spørgsmålet bør dog ikke
diskuteres i denne gruppe, men i dk.edb.internet.webdesign.

> Hvor gamle er sådan nogle kloge hoveder som jer??

22.

> Jeg er 15... Fra Fredericia

Ok. Derfor bør du alligevel læse http://www.usenet.dk, hvis du har tænkt
dig at stille spørgsmål i nyhedsgrupper fremover. Hvis du følger den
nogenlunde gør du mange mennesker glade (eller rettere: Du gør dem i
hvert fald ikke sure og bitre).

Fra : 4ZaKeN

Dato : 08-08-02 12:34

> [...]
> kunne være interessant med en chat-funktion? Spørgsmålet bør dog ikke
> diskuteres i denne gruppe, men i dk.edb.internet.webdesign.
Jeg tænkte at nu snakkede jeg lige med jer, så ku jeg vel godt spørge!

> [...]
> dig at stille spørgsmål i nyhedsgrupper fremover. Hvis du følger den
> nogenlunde gør du mange mennesker glade (eller rettere: Du gør dem i
Jeg kører med 56k, men jeg ska da nok læse det, sometime!! Jeg har lige
lært at hacke!! Det er faktisk fedt, bortset fra dem der ødelægger ting!
Hvis nogen vil lære det så send mig en mail.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-08-02 12:53

4ZaKeN wrote:
> Jeg har lige lært at hacke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe... dem der ødelægger ting er crackere (blackhat)

Hackere er noget helt andet:
http://tuxedo.org/jargon/jargon.html#hacker
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#what_is

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 08-08-02 13:33

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, 4ZaKeN
<jesperjeppesen@hotmail.com> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg tænkte at nu snakkede jeg lige med jer, så ku jeg vel godt spørge!

Sådan fungerer det ikke.

>Jeg kører med 56k, men jeg ska da nok læse det, sometime!!

Det vil jeg foreslå dig at gøre, før du stiller næste spørgsmål, hvis
du forventer at folk skal tage dig seriøst.

>Jeg har lige lært at hacke!!

Uhm, Never mind.

>Det er faktisk fedt, bortset fra dem der ødelægger ting!
>Hvis nogen vil lære det så send mig en mail.

Hvor er du dyyyygtig.

Fra : 4ZaKeN

Dato : 08-08-02 16:42

> Hvor er du dyyyygtig.
Prøv selv! Det er fandme svært! Hvis du mener du er bedre, så bar kom! Jeg
ka squ slå dig i alt :) (I LIKE DIZ')

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-08-02 17:14

4ZaKeN wrote:
> Prøv selv! Det er fandme svært! Hvis du mener du er bedre, så bar
> kom! Jeg ka squ slå dig i alt :) (I LIKE DIZ')

Du mener vel ikke den tåbelige konkurrence der kørte på try2hack.nl? Den
var jo for nem. "Rigtig" cracking er stort set umuligt, hvis ikke man
ved *rigtigt* meget om programmering, netværk og styresystemer. Undskyld
jeg siger det, men med de evner, du har lagt frem i lyset på det
seneste, har jeg meget svært ved at tro dig.

EOD herfra, da vi er vildt OT.

Fra : 4ZaKeN

Dato : 09-08-02 13:28

> Undskyld
> jeg siger det, men med de evner, du har lagt frem i lyset på det
> seneste, har jeg meget svært ved at tro dig.
Nå.... Jeg er heller ik SUPER-hacker!!
> EOD herfra, da vi er vildt OT.
HVA???

Fra : SumSum

Dato : 08-08-02 21:53

> Jeg kører med 56k, men jeg ska da nok læse det, sometime!! Jeg har lige
> lært at hacke!! Det er faktisk fedt, bortset fra dem der ødelægger ting!
> Hvis nogen vil lære det så send mig en mail.

Er der ingen grænser for din dumhed? Jeg håber du glemmer at slette dine
spor første gang du prøver, så du bliver stoppet inden du kommer til at
ødelægge noget for andre. Hackere er ikke helte. Hackere er vindueskiggere
på nettet.

En lille historie, der måske kan afskrække dig, selvom jeg desværre tvivler
på at du har mere end de 5 gram fornuft, der skal til.

En hacker brød ind i en tysk lægestuderendes private computer og "kom til"
at slette hans afhandling 14 dage før, den skulle afleveres. Der fandtes
ingen sikkerhedskopi. Da manden opdagede tabet af sit værk, sprang han ud af
vinduet og tog sit eget liv. Hackeren blev efterfølgende smidt ud af den
gruppe, han var medlem af.

Historien er fra 1990-91 og derfor husker jeg hverken gruppens, hackerens
eller den studerendes navn, men hackere gør ofte mere skade end gavn. Tænk
lidt over det og skynd dig så at blive voksen.

SumSum

---

Fra : 4ZaKeN

Dato : 09-08-02 13:23

> [...]
> ødelægge noget for andre. Hackere er ikke helte. Hackere er vindueskiggere
Det gør du sikkert, men jeg har allerede cracket en fra min klasse og det gik
jo 100!!! Desuden har jeg ik sagt at hackere og crackere er helte, jeg sagde at
jeg synes det er utroligt at man ka det!!! Så luk!!

> En lille historie, der måske kan afskrække dig, selvom jeg desværre tvivler
> på at du har mere end de 5 gram fornuft, der skal til.
Tsk... Siger personen der ik ka lave en tagwall!!

> [...]
> vinduet og tog sit eget liv. Hackeren blev efterfølgende smidt ud af den
Jeg er ik medlem af nogen gruppe så..... Og jeg sletter altså heller ik SÅ
vigtige ting!!

> Historien er fra 1990-91 og derfor husker jeg hverken gruppens, hackerens
> eller den studerendes navn, men hackere gør ofte mere skade end gavn. Tænk
> lidt over det og skynd dig så at blive voksen.
Jalousi er en stor ting, SumSum!!!

Fra : SumSum

Dato : 09-08-02 19:34

> Jalousi er en stor ting, SumSum!!!

Jeg kunne sagtens give dig et link til mit nyhedsbrev, hvor vi har
tagwall/forum og admin side med internt postsystem, slette og rette
muligheder i forum og en database over aktive medlemmer af redaktionen, men
jeg har egentlig ikke behov for at profilere mig selv som du forsøger.

Det er også svært at være jaloux på noget du skriver du har lavet, men som
vi stadig ikke har set i aktion.

Og nu synes jeg at Jesper Jeppesen, kunde hos sunsite.dk i Alborg skal tænke
sig grundigt om inden han kaster sig ud i hacking. Det er ikke særlig sjovt
at blive knaldet som 15-årig, fordi man tror det er cool at lege med ild. En
hurtig opringning til Sunsite Danmark angående SD3542-DK, kunne give dig
store problemer. Her er forresten din internetudbyder:

Name: Sunsite Danmark
Address: Fredrik Bajersvej 7
Postalcode: 9220
City: Aalborg Øst
Country: Danmark
Phone: +45 96 35 80 80
Fax: +45 98 15 15 83
Email: sunsite@sunsite.dk

og dit ip nummer: 130.225.247.91

Så længe du er så dygtig til at gemme dig, kan jeg godt se at du ikke
risikerer at blive bustet.

SumSum

---

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-02 20:24

"SumSum" <motor30@hotmail.com> writes:

> Her er forresten din internetudbyder:
>
> Name: Sunsite Danmark

Du tager fejl!

"4ZaKeN" poster fra en webdims på <http://html.dk/>, som poster til
den newsserver SunSITE Danmark driver.

<http://html.dk/> er hostet hos Scannet, og har IP-adressen
194.255.126.32, som også står som NNTP-Posting-Host i de indlæg
"4ZaKeN" har postet.

.... men ud over det er vi enige om at han bør lade være med at lege
mere med sin fars computer.

> og dit ip nummer: 130.225.247.91

Næppe:

$ host 130.225.247.91
91.247.225.130.in-addr.arpa is an alias for 91.88.247.225.130.in-addr.arpa.
91.88.247.225.130.in-addr.arpa domain name pointer newsfeed.sunsite.dk.

Det tyder på at 130.225.247.91 er IP-adressen på newsfeederen hos
SunSITE. Det er sikkert bare et andet interface på samme maskine som
sunsite.dk (130.225.247.90)

Skal du klage over "4ZaKeN" skal du gøre det til dem der står bag
html.dk, gider de ikke at høre på dig kan du prøve at klage til
Scannet, og gider de heller ikke kan du i sidste ende prøve Telia, som
leverer access til Scannet. Telia er dog kendt for ikke at gøre ret
meget ved abuseklager.

.... og så kunne du i øvrigt gøre en del mere for at virke seriøs ved
blot at skrive under dit borgerlige navn i stedet for at kalde dig
"SumSum".

FUT til dk.admin.netmisbrug, da vi nu ikke længere snakker om PHP. Det
betyder at svar på dette indlæg bliver sendt dertil, og altså ikke kan
ses i denne gruppe.

--
Jacob - www.bunk.cc
Insomnia isn't anything to lose sleep over.

Fra : 4ZaKeN

Dato : 11-08-02 17:47

Hey guys... Slap dog a!! Jeg bor ik i Ålborg, jeg har ik hacket noget stort så
hva ska jeg anklages for??? Og forresten så har ingen af jer ret, omkring mín
ip!!! Mit site er snart online, så ska jeg nok skrive det her!!!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-02 18:16

> [...]
> hva ska jeg anklages for??? Og forresten så har ingen af jer ret, omkring mín
> ip!!! Mit site er snart online, så ska jeg nok skrive det her!!!

Som om vi ikke er ligeglade?
Når man har en tankegang som dig, burde man slet ikke ha lov til at få
adgang til nettet...

mvh
Johan

Fra : 4ZaKeN

Dato : 12-08-02 13:23

> Som om vi ikke er ligeglade?
> Når man har en tankegang som dig, burde man slet ikke ha lov til at få
> adgang til nettet...
Hvordan ved du hva jeg tænker?? Er du bange for at blive hacket???? Jeg ka jo
næsten ik hacke og jeg har kun tænkt mig at bruge det til min uddannelse!! Jeg ska
nemlig hacke for et stort firma, altså checke om deres firewalls virker osv.... Er
der måske noget forkert i det???

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-08-02 17:54

> [...]
> nemlig hacke for et stort firma, altså checke om deres firewalls virker osv.... Er

Ja... det er der faktisk.
For det første er jeg ikke bange for at blive hacket af dig, da jeg ved
du alligevel ikke kan finde ud af det. Så ingen urolighed her. Desuden
ligger alle vigtige data jeg har på en Linux maskine, godt beskyttet af
diverse firewalls mm, som du sikkert ikke kommer igennem. (Der er gjort
en del forsøg siger min log..). Så bange for dig? Nææææh... tror faktisk
ikke der er nogen der er bange for dig, og hackning.

Hackning er ikke noget man lærer fra den ene dag til den anden. Det
kræver måneder, eller år. Og du skrev "har lige lært at hacke".
Problemet er jo netop du skal have et indafgående forståelse for
hvorledes et operativsystem arbejder, og hvor der f.eks. (i tilfælde af
crackning) er mulighed for bufferoverflows.
Hvis du nu er så klog? Vil du så lige forklare lidt om TCP og UDP og
forskellen på disse? Og gerne noget omkring hvorledes et styresystem
virker i basic? (Gerne f.eks. windows). Desuden kunne det være lidt
interessant at høre om opbyggelsen af forskellige protokoller... hvis du
blot kan forklare rimelig overbevisende om lidt af dette, er der måske
lidt flere der vil tro dit praleri.

Før skrev du du havde hacket en af dine kammerater? Aha.. og hvorledes
gjorde du? Bruge amatør værktøjer som Netbus? Well... jeg tror ikke
meget på dig...

Iøvrigt, lovgivningen siger i DK at intentionen om at gøre noget
ulovligt i praktisk er ulovligt... (er jeg ret sikker på? Burde måske
crosspostes til dk.videnskab.jura).

Iøvrigt et andet råd. Lad være med overhovedet at tænke på at hacke før
du kender (næsten) alt til opbygning af systemer. Hvis du vidste hvad
man logger i virksomheder nu til dags? mam... f.eks. tjek op på hvilke
porte der scannes, og derigennem enten logge denne persons data eller
blot blokere 100% for denne. Easy done... god artikel om det i Linux
Format i denne måned :) Endda en tutorial for dem der endnu ikke har sat
det op... eller kendte til værktøjet :)

Om deres firewall virker? Hmmm.. og hvorledes vil du gøre det? Det er jo
reelt ikke firewallen der skal virke, det er mere softwaren bag
firewall'en der skal være opdatereret. Langt de fleste firewalls er
f.eks. åben på port 80... men det hjælper ikke at have alle andre porte
lukket hvis der er en major bug i webserveren, i dette tilfælde... det
samme port 443 (har alle husket at opgradere ssl ;)) som der lige var en
bufferoverflow bug i...

Så min påstand er at du rent faktisk har mere i munden end i hjernen...
men hvad fanden... man må håbe du bliver klogere med alderen :)

mvh
Johan

Fra : 4ZaKeN

Dato : 13-08-02 16:06

> Så min påstand er at du rent faktisk har mere i munden end i hjernen...
> men hvad fanden... man må håbe du bliver klogere med alderen :)
Øhhhhh.... Det er bare iorden <DC> Desuden.. Jeg brugte et program min ven, ZyBeRjOkEr
har lavet.. Genialt program!! Jeg har ik tænkt mig at hacke, da jeg faktisk har en
kammerat på 24, der hacker.. Han har været i fængsel efter et forsøg på at få flere
penge. Han hackede BG-banks netværk, men da han overførte, glemte han at slette sine
spor (if U know what I mean)...

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-02 10:23

4ZaKeN wrote:

> [...]
> penge. Han hackede BG-banks netværk, men da han overførte, glemte han at slette sine

Okay, men så har du heller ikke lært at hacke? At bruge et program og
hacke er ikke det samme. Desuden tror jeg det er begrænset hvor mange
der tror på dig...

1. Typiske "hacker" programmer kræver en klient (som du formentlig har)
samt en server (som skal installeres hos offeret)... det er det lige så
simpelt som at bruge f.eks. pcAnywhere... så hvad er det sjove ved det?
Køb i stedet en licens til pcAnywhere (www.edbpriser.dk) og "hack" dig
selv ved at købe en ekstra maskine.

Iøvrigt påstod du før at du ville hacke firmaers firewalls... eeeh det
kan ikke gøres med et sådan program. Der skal formentlig hårdere og mere
individuelle metoder til :). Så sorry....

Desuden... vis sagen om den 24. årige der hackede BG Bank... ingen tror
dog jo... kom med beviser...

Been there, done that!

mvh
Johan

Fra : scn

Dato : 09-08-02 19:58

"SumSum" <motor30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er forresten din internetudbyder:
>
> Name: Sunsite Danmark

Det er vel kun den server han bruget til news ?

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : SumSum

Dato : 09-08-02 21:51

"scn" <scn@invalid.xx> skrev i en meddelelse news:aj1356$hr0$1@sunsite.dk...
> "SumSum" <motor30@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel kun den server han bruget til news ?

Ja, det har jeg også opdaget. Hvorfor er tråden futtet til
dk.admin.netmisbrug?

SumSum

---