Lilo
Fra : Søren W Nielsen

Dato : 02-08-02 10:54

Hvilke erfaringer har i m.h.t. til at dumpe en Linux installation på en
CD med ghost og en efterfølgende genindlæsning.

Jeg har problemer med, at lilo opsætningen "forsvinder" kan det undgås
ved "ghostning" eller er det noget man må leve med? Eller hvad?
--

Søren Winther Nielsen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-02 11:48

Den Fri, 02 Aug 2002 11:53:31 +0200 skrev Søren W Nielsen:
>Hvilke erfaringer har i m.h.t. til at dumpe en Linux installation på en
>CD med ghost og en efterfølgende genindlæsning.

Jeg ville ikke anbefale det, ghost er beregnet til klone windows-
maskiner, og kender SVJV intet til linux.

>Jeg har problemer med, at lilo opsætningen "forsvinder" kan det undgås
>ved "ghostning" eller er det noget man må leve med? Eller hvad?

Det kunne tyde på at den kun tager partitionen og ikke MBR. Du kunne
installere lilo på boot-blokken i stedet for MBR, men som sagt, ghost
kan ikke anbefales.

Hvis du beskriver lidt nærmere hvad du ønsker, så kan vi sikkert hjælpe
dig med et program der er egnet til formålet.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".