Placering af database
Fra : Jørgen Assens

Dato : 02-08-02 10:03

Hej, jeg får følgende fejl ved connect til min accessdatabase:

Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
The Microsoft Jet database engine cannot open the file
'\\wbb181\c$\inetpub\wwwroot\inventar\invprgm97.mdb'. It is
already opened exclusively by another user, or you need
permission to view its data.

Fejlen opstår kun når databasen ikke ligger på web-serveren. På
db-serveren er der givet fuld adgang til INETUSR samt Everyone,
og databasen er ikke beskyttet (endnu).

Hvordan løses opgaven, at holde db og www på forskellige
maskiner?

Mvh
Jørgen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thygesen

Dato : 02-08-02 22:29

Du kan lave et netværksdrev, hvor du tilslutter netværksdrev. Dette kan
enten gøres i "Andre Computere" / "Netværkssteder" eller ved at bruge
kommandoen net use y: \\wbb181\c$
hvor du i stedet for y kan angive et andet ledigt drevbogstav.

Mvh. Christoffer Thygesen

(CHT Web)
http://cht.dk
e-mail: cht@cht.dk

Fra : Jørgen Assens

Dato : 03-08-02 18:50

Thygesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> kommandoen net use y: \\wbb181\c$
> hvor du i stedet for y kan angive et andet ledigt drevbogstav.

Det er forsøgt, men med samme resultat.
Jeg har også forsøgt at lave en SHARE og refere til db via URL.