Størrelsen på databaser
Fra : Torsten Westh

Dato : 02-08-02 09:51

Jeg har efterhånden fundet ud af, at brugen af ASP og databaser
kan være et særdeles nyttigt værktøj i forbindelse med
hjemmesider.

Jeg tænkte imidlertid på hvornår størrelsen af databasen går hen
og bliver et problem. Skal man overhovedet overveje at lægge
større databaser (jeg ved at dette er et vidt begreb- men fx en
indkøbsdatabase med 5000 varenumre) på webserveren - eller er det
mere et spørgsmål om hvordan databasen er bygget op - (fx
antallet af tabeller).

Mvh-Torsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 02-08-02 12:22

"Torsten Westh" <torstenw@oncable.dk> wrote

> mere et spørgsmål om hvordan databasen er bygget op - (fx
> antallet af tabeller).

+ vel hvilken db du taler om.
Claus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-08-02 12:36

Torsten Westh wrote:
> [...]
> indkøbsdatabase med 5000 varenumre) på webserveren - eller er det
> mere et spørgsmål om hvordan databasen er bygget op - (fx

Det kommer meget an på:

1. Hvilken database det er
2. Hvordan du tilgår databasen
3. Er der mange Insert/Updates eller er det bare Selects
4. Hvordan er din database indekseret

--
Jakob Andersen

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 03-08-02 14:55

"Torsten Westh" <torstenw@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> indkøbsdatabase med 5000 varenumre) på webserveren - eller er det
> mere et spørgsmål om hvordan databasen er bygget op - (fx

Jeg vil under alle omstændigheder sige at 5000 items ikke er noget som
skulle kunne sænke hastigheden væsentligt?