Hjælp til en Rangliste
Fra : Palle Binderkrantz

Dato : 01-08-02 22:12

Hej alle!

Er der ikke der kan hjælpe mig, Jeg har lavet en FifaClan og der
er vi menge der spiller Fifa 2002 Over nettet.
Vi har lavet en Rangliste hvor vi kan spille imod folk på denne
Liste,
Det jeg mangler er:

1 Rangliste
Denne Rangliste skal være sådan at når man spille imod en på den
taber man eller vinder, Disse 2 skal så bytte plads

Vis der er en kan kan hjælpe mig ville jeg blive glad

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-08-02 22:48

> Denne Rangliste skal være sådan at når man spille imod en på den
> taber man eller vinder, Disse 2 skal så bytte plads

Nu skriver du ikke noget om din database, så det bliver ikke særlig konkret,
men ellers er det ret enkelt: Lav en tabel over spillere, fx med felterne

spillerid, navn, rang

Ranglisten udskrives let ud fra

"select navn from tspillere order by rang"

og hvis to spiller skal bytte rang er proceduren også enkel:

scalarA = select rang from tspillere where spillerid="1"
scalarB = select rang from tspillere where spillerid="2"
update tspillere set rang = scalarB where spillerid="1"
update tspillere set rang = scalarA where spillerid="2"

Afhængig af databasen kan det laves fiksere, men princippet er det samme.

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Palle Binderkrantz

Dato : 01-08-02 23:04

Hej Kim

Det må du unskylde...!

Det er ASP og jeg bruger en Acc database til mine medlemmer

Det skal være sådan at vis 1 møder nummer 4 og nr 4 vinder så skal de bytte
plads.
du skal se den gamle Rangliste Her: Http://www.FifaClan.dk gå ind under
Ranglisten til højer.......Det giver dig måske en ide om hvad jeg snakker om

M.v.h
palle

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 02-08-02 11:37

> du skal se den gamle Rangliste Her: Http://www.FifaClan.dk gå ind under
> Ranglisten til højer.......Det giver dig måske en ide om hvad jeg snakker
om

Det er jeg sådan set med på.

> Det skal være sådan at vis 1 møder nummer 4 og nr 4 vinder så skal de
bytte
> plads.

Princippet har jeg vist (som SQL-pseudokode), men hvad er dit mere præcise
problem?

Undskyld jeg spørger, men leder du efter en færdig rangliste, du kan bruge,
eller er du ved at skive en selv?

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Palle Binderkrantz

Dato : 02-08-02 16:49

Hej igen kim

Jeg leder efter et der lige er til at sætte ind på min hjemmeside.....

Jeg vil sågar gerne betale for sådan en, men håber at kunne finde et på
nettet et sted....

Du lyder til at vide hvad du snakker om så det kunne være at du kunne hjælpe
mig med sådan et Script......

På Forhånd Tak

Palle

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 02-08-02 20:44

> Jeg leder efter et der lige er til at sætte ind på min hjemmeside.....

Tag et kik på http://activedeveloper.dk - der ligger hundreder af scripts,
men jeg ved selvfølgelig ikke lige, om der er noget der matcher denne
opgave.

> Du lyder til at vide hvad du snakker om så det kunne være at du
> kunne hjælpe mig med sådan et Script......

Tak, det kunne jeg i princippet godt, men du skal vide, at jeg har besluttet
mig for kun at arbejde i asp.net fremover, så det vil blive i asp.net, hvis
det er. Ellers har ActiveDeveloper også en liste over freelancere, hvor du
nok skulle kunne finde én, der kan løse opgaven.

Kim

Fra : Palle Binderkrantz

Dato : 03-08-02 00:51

Hej igen Kim

Det lyder da meget godt vis du kunne hjælpe mig, Vis du er frisk så send mig en
mail med pris og hvad jeg skal gøre for at vi kommer igang...
Vi kunne måske Ringe samme en af dagen

Ting du skal vide eller der er andet du skal bruge så send mig lige en mail

På forhånd Tak

Palle